Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg sliter litt med og stabilisere vekten etter vektnedgang på ca 15 kg. Vet ikke om jeg er helt fornøyd enda. Trener litt styrke og utholdenhet, men bare når jeg har tid. Lite med muskler og styrke enda. Tar vel bare rundt 25kg i benk med 8-12 rep.

Jeg veier nå 54,5 kg fordelt på 164,5 cm. Vet jo at BMI en er normal osv. Vært nede i 49,5 på det laveste og da var alle kvinnelige former borte.

Hva synes dere. Er det en grei vekt? Bør jeg si meg fornøyd og heller fokusere på styrketrening og oppstramming?

52 kilo vil vel være for lite? Er liksom et mål i underbevistheten. Er redd det skal bli et spiseproblem hvis jeg ikke tar kontroll.

Spiser alt fra havregryn og kylling til sjokolade og potetgull. Var sulten konstant før. Som regel nå går det i 2 måltider om dagen fordi jeg blir mindre sulten av det. Frokost er gjerne kl. 11-12 og består av 50g havregryn med en banan. Middag blir gjerne i 17-18 tiden. Spiser hva som helst til middag og gjerne 1600 kcal på det måltidet gjerne inkl. noe godt... Jobber med kosten og målet vil være ett måltid til når jeg har bedre kontroll på sultfølelsen.

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/19650-for-mye-vektnedgang/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er en helt fin vekt for din høyde, og fokuset ditt nå burde ligge på å bygge muskelmasse om du ytterligere vil forbedre/endre fysikken din :) Jeg har ingen tro på at du trenger å gå mer ned i vekt, da vil du ende som du følte deg på den laveste vekten din, at du bare er skinn og bein. Spis i vedlikehold/lett overskudd og tren tung styrke! :)

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/19650-for-mye-vektnedgang/#findComment-727170
Del på andre sider

Tung styrke gir deg muskler, som gir deg en stram og flott kropp med former. Og dermed også mer vekt. Det tallet betyr ingenting, lav vekt betyr ikke status. Det er det du ser i speilet som betyr noe. Det virker som det blir en konflikt for deg hvis du føler du ser bra ut, men at vekttallet er høyere? Drit i vekta, ta bilder og mål med målebånd :D Og med muskler, så vil du også føler deg mye bedre, man føler seg fit. Med lav vekt og ingen muskler føler man seg slapp og løs og for mange betyr det av en eller annen grunn at de fremdeles er feit og trenger å gå med ned i vekt, også er man i gang....

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/19650-for-mye-vektnedgang/#findComment-727273
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...