Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er en jente på straks 18 år, jeg er 165cm høy og veier rundt 66 kg. Jeg trener tung styrke 3 ganger i uka og cardio ca 1 gang i uka, altså rundt 4 treningsdager. For rundt en måned siden lå jeg på rundt 1600 kcal om dagen og fikk beskjed av trener på senteret at det var alt for lavt. Jeg har nå begynt og spise mer.

Jeg merker at jeg har mye mer energi og jeg får mye fremgang i styrke, problemet mitt er at jeg har fått mer fett! Eller det ser i hvert fall slik ut.

Er det mulig at det er musklene som har vokst og at jeg derfor ser større ut, eller er det mest sansynelig fett?

Målet mitt er økt muskelmasse og lavere fettprosent, noe jeg ikke føler jeg har noe forbedring i.

Dette kan være et eksempel på hva jeg spiser på en treningsdag:

-havregrøt (2dl) blandet 50/50 med vann og melk

-pannekaker laget av 2egg, 80g havregryn og sukrin

-1laksefilet/kylling/annet kjøtt, pasta/ris/potet, grønnsaker

-proteinshake

-1appelsin

-2rugsprø m/ lettost

-2 grove brødskiver med ost/skinke/makrell i tomat

Jeg prøver å ikke tenke alt for mye på kcal, ettersom at jeg blir veldig opphengt i det, men jeg skulle tro at dette blir rundt 2000-2200 (om jeg ikke er helt på bærtur)

Det jeg egentlig lurer på er, gjør jeg noe feil? Er det noen som kan hjelpe meg med hvorfor jeg får mer fett (mindre/mer mat?)?

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/19547-mer-og-mer-fett-trenger-hjelp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det her ser I HVERTFALL ikke ut som 2200 kcal, snarere som 1400-1600 (med mindre middagsporsjonen din er kjempestor). Du må høre på treneren på senteret og spise mer :) Hva får deg til å tro at du har lagt på deg fett, har du gått opp i vekt? Er klærne blitt trangere?

Oida såpass ja, hehe... Klærne er litt trangere, og spessielt rundt magen, ser det større ut enn det gjør på et bilde jeg tok som et "før" bilde etter jul. Litt vanskelig og forklare, men det "buler" liksom mer ut på sidene haha...

Jeg selv hadde også en slik periode. Spiste 1600kcal da, uviten og fersk. Jeg gikk på en smell og buksa ble trangere. Genserne ble trangere og jeg så feitere ut. Da jeg økte kcal inntaket til 2000-2200 hadde jeg mer energi, og kvaliteten på treningøktene økte. I starten var det uvant å spise mer, og jeg følte meg trill rund. Trodde en stund at dette var heelt feil siden vekta også gikk opp og buksene fortsatte å bli strammere og strammere. Men etterhvert som jeg økte i styrke, begynte også buksene å bli løsere igjen. Vekta stod på det samme, men målene ble mindre. til slutt måtte jeg faktisk kjøpe nye bukser for de gamle ble for store.

Kan være mange forskjellige grunner til at du føler deg "feitere". Men jeg ville startet med å øke kcal inntaket!

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...