Gå til innhold

Bygge utendørs rack for hangups og dips! calisthenics


Babo

Anbefalte innlegg

Eg har ein litt for stor hage og ein bror som har lyst til å sveise. Kva blir det? -Utendørs trenings rack..

Matrialet er tenkt å være stål, for om det blir snekkering så blir det min jobb og det er jo greit, men det var den broren som ville sveise..

Racket må gi mulighet for ulike grep på hangups, varierende avstand på dips og fastsetting av bein for sit-ups. Kanskje meire også?

Er det nokon som har laga liknende eller har nokon gode ideer på kva som er gode avstandsmål, tegninger eller liknande?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vil bygge noe slikt selv og har fundert litt.

Først og fremst vil jeg at det skal være stabilt. Rock solid. Da må det forankres dypere enn teledybden der du bor. Der jeg bor betyr det at jeg må minst 50 cm ned. Jeg vil være sikker så jeg vil gå 70.

Så for å kunne bruke bredt grep så bør den frie lengden av pullup stanga være ca 80cm .

Så tenker jeg å sette 4 stenger i en ] fasong med hvor "kortsidene er ca 50 cm lang og 120 høy. 2 handlebars på ene kortsiden, og hull for å montere polstring på begge kortsidene. Kan brukes både til Sittups og backextensions. Tenker også at ene kortsiden lages i full høyde med flere stenger for trening av human flag og skandinavisk beincurl.

Har ikke tegna det, men håper å få tid til bygging i sommer så da kan kanskje bilde komme :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bygge noe slikt selv og har fundert litt.

Først og fremst vil jeg at det skal være stabilt. Rock solid. Da må det forankres dypere enn teledybden der du bor. Der jeg bor betyr det at jeg må minst 50 cm ned. Jeg vil være sikker så jeg vil gå 70.

Så for å kunne bruke bredt grep så bør den frie lengden av pullup stanga være ca 80cm .

Så tenker jeg å sette 4 stenger i en ] fasong med hvor "kortsidene er ca 50 cm lang og 120 høy. 2 handlebars på ene kortsiden, og hull for å montere polstring på begge kortsidene. Kan brukes både til Sittups og backextensions. Tenker også at ene kortsiden lages i full høyde med flere stenger for trening av human flag og skandinavisk beincurl.

Har ikke tegna det, men håper å få tid til bygging i sommer så da kan kanskje bilde komme :-)

Eg satte opp ein levegg i fjor, da grov eg ned til 80cm (god, men dryg trening) det skal være sikkert her. Kjem til å støpe fester i betong og ha treplatting under. (Har rester etter eit tidlegare prosjekt +da blir det litt mindre plen..)

Kan du tegne ei grov skisse? Eg har ikkje nok fantasi til å sjå for meg det du beskriver :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du tegne ei grov skisse? Eg har ikkje nok fantasi til å sjå for meg det du beskriver :p

Har ikke noe å tegne her jeg er nå. Men heldigvis har vi google :-)

Crossfit Brand X Forum Going To Put Up My Outdoor Pullup Bar This - Serbagunamarine.com | Find the Latest Beach Destination

Jeg ser for meg noe slikt, bare ute. Da kan jeg ta pullup i midten, lage noen håndtak på ene siden for dips, og tilpasse bredden slik at det går an å bruke den til hyperextensions etc. Ev lage "stige" på ene kortsiden til flag osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...