Gå til innhold

spm angående diett.no


tipptopp

Anbefalte innlegg

når man legger inn på "bruker" og aktivitetsnivå... så er jeg usikker på om jeg er meget aktiv (trener 6-7 ganger i uka eller moderat aktiv (3-5 ganger i uka)

Jeg trener

5-6styrkeøkter i uka.

1-2 Cardio økter på 15-30 min på elipse maskin med 60-70% av max motstand etter styrkeøkt.

noen som har litt mere peiling enn meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du har en stillesittende jobb, men trener ofte så vil etter min erfaring diett.no overvurdere kaloriforbruket. Synes uansett ikke den biten av diett.no er så bra. Hvilket vedlikeholdsnivå du har finner du best ut av selv ved å logge inntaket og se endringer på vekt og målbånd over tid.

Det var vel egentlig ikke svar på spørsmålet ditt. Men har du aktiv jobb og/eller hverdag i tillegg så velg veldig aktiv, hvis ikke blir det nok mest rett om du velger moderat aktiv. Men som sagt råder jeg deg til å ikke legge vekt på de tallene som diett.no beregner som vedlikeholdsnivå da det er en altfor forenklet beregningsmåte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...