Gå til innhold

Bulker jeg riktig eller må jeg spise enda mer?


Gjest GuJunPyo

Anbefalte innlegg

Gjest GuJunPyo

Hei, folkens. Jeg er da samme person som får en måned og tre ukers laget emnet om 7 måneders formbldet, som ja ikke så ut som 7 måneders gains. Jeg hadde nesten ingen muskelgains.

Så jeg begynte på en bulk som var 2900-3000 kalorier.

Jeg har da bulket i 1 måned og tre uker å lurer på om jeg er i riktig vei eller om jeg må spise enda mer for å få muskelvekst.

Jeg har følgende info :

Dette er ingen selvskrytings tråd : jeg bare forteller så mye informasjon jeg kan + viser bilder og det er for å få så mye som mulig hjelp fra dere.

Jeg spiser rundt 2900-3000 kalorier.

Noen av økningene jeg har hatt er følgende siden jeg startet bulken :

Fra 56 kg i benkpress på 5 reps til 65 kg på benk på 5 reps

Fra 100 kg på 6 reps på mark til 110 kg på 6 reps på mark

Fra 40 kg på militærpress 4 reps til 45 kg 4 reps på militærepress.

Chinups fra 5 kg mellom beina 8 reps til 6,25 mellom beina 8 reps

Knebøy fra 50 kg på 5 reps til 67,5 kg på 5 reps.

Jeg følger programmet X-Size.

Bilder :

Forskjellsbildet mellom før jeg startet bulk og etter 1 måned :

forskjell123_zpsf7e9ea49.png

Bulk bildet 1 måned og 1 uke :

IMAG0196_zpsa91cd9b2.jpg

IMAG0193_zps31d7e90b.jpg

Bulk bilder 1 måned og uke tre

IMAG0200_zps07381f87.jpg

IMAG0202_zps2e36cf8e.jpg

IMAG0203_zpsac71dcf6.jpg

Så begynner jeg å øke riktig i bulken - muskelmessig eller må jeg spise enda mer?

Jeg har økt bra i baseøvelsene, mye bedre enn før, noe som kan si at jeg kanskje øker med muskel og styrke, men samtidig merker jeg at jeg ikke nesten øker i fettprosent og at cuts/veins er synlige. Når det er vanlig at folk går opp i vekt med bulk, er jeg forvirret om det har noe med mine gener å gjøre eller om jeg rett å slett spiser for lite? Jeg blir jo forvirret når jeg ikke vet hva som er feil, så jeg postet det her.

Og jeg vil jo ikke heller ha 7 måneders trening uten muskelvekst, så det er bedre å skrive det så tidlig som nå i tilfelle. :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Med forbehold om at jeg ikke har særlig personlig erfaring med bulking eller deffing, så høres det litt ut som at du ligger i relativt lite overskudd i forhold til det du trenger, noe som kan forklare hvordan du klarer å øke i styrke og samtidig beholde indikatorer på svært lave mengder med kroppsfett,såkalt "leanganing"

Om du fortsetter på denne måten, vil det være mulig for deg å oppnå ganske ok fysikk og ok resultater,men det vil ta svært lang tid, da slingringsmonnet vil være relativt lite. Et annet alternativ er at du øker inntaket betraktelig,og går over til en mer "standard" bulk, noe som vil gi deg raskere økning i treningsbelastning,men som også vil føre til at fettprosenten din stiger til et høyere nivå enn den er på nå.Men den kan du og gjøre noe med senere.

En økning på ni kilo i benk og 10 kilo i mark over to måneder, det er bra,men det kan også bli bedre,spesiellt siden du ser ut til å være et stykke inn i nybegynnerfasen fremdeles, og jeg innbiller meg at en økning i kosthold vil kunne være med på å bidra til dette ganske betraktelig.

Men det er selvfølgelig helt og holdent opp til deg om du vil fortsette på noe som tydeligvis fungerer bra,eller om du vil øke tempoet litt,men tilgjengjeld må ta noen runder med korreksjoner senere,hvis du har som mål å ha lav fettprosent og sterke muskler.

Hvordan har kroppsvekten din forandret seg? har du fått målt fettprosenten før/etter? Målebånd?

Ellers; bra jobba, stå på!:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GuJunPyo
Med forbehold om at jeg ikke har særlig personlig erfaring med bulking eller deffing, så høres det litt ut som at du ligger i relativt lite overskudd i forhold til det du trenger, noe som kan forklare hvordan du klarer å øke i styrke og samtidig beholde indikatorer på svært lave mengder med kroppsfett,såkalt "leanganing"

Om du fortsetter på denne måten, vil det være mulig for deg å oppnå ganske ok fysikk og ok resultater,men det vil ta svært lang tid, da slingringsmonnet vil være relativt lite. Et annet alternativ er at du øker inntaket betraktelig,og går over til en mer "standard" bulk, noe som vil gi deg raskere økning i treningsbelastning,men som også vil føre til at fettprosenten din stiger til et høyere nivå enn den er på nå.Men den kan du og gjøre noe med senere.

En økning på ni kilo i benk og 10 kilo i mark over to måneder, det er bra,men det kan også bli bedre,spesiellt siden du ser ut til å være et stykke inn i nybegynnerfasen fremdeles, og jeg innbiller meg at en økning i kosthold vil kunne være med på å bidra til dette ganske betraktelig.

Men det er selvfølgelig helt og holdent opp til deg om du vil fortsette på noe som tydeligvis fungerer bra,eller om du vil øke tempoet litt,men tilgjengjeld må ta noen runder med korreksjoner senere,hvis du har som mål å ha lav fettprosent og sterke muskler.

Hvordan har kroppsvekten din forandret seg? har du fått målt fettprosenten før/etter? Målebånd?

Ellers; bra jobba, stå på!:D

Fettprosenten er jo omtrent det jeg ser i speilet omtrent. Selv om jeg ikke har sånn sirka %, så ser jo jeg om jeg har gått opp noe i fettet eller ikke. Nja, tanken var jo å ha en bulk hvor jeg hadde en kalori overskudd på 500 så jeg tok 3000 kalorier.

Når det gjelder å gå opp i fettprosent er ikke det enklere å bare drikke gainer isteden for å spise mer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GuJunPyo
Last ned kostholds app på tlf funker fjell :cool: Men tror du kanskje burde øke inntaket. Hvor mye protein, carb og fett får du i deg? hva veier du?
proteiner : 210 karb (180 uten proteinshake) Karbs 391,9 Fett 116,0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GuJunPyo

Jeg er jo en tenåring og itelegg en Zyzz fan så for meg så foretrekker jeg å ha en kropp med muskler + lavt fettprosent. Jeg har jo sett artikler på bodybuilding på tenåringer som leangainer ved å ta en vanlig bulk + kardio trening, og de får jo bra et års resultater (kanskje det har noe med nybegynner gains å gjøre)

Jeg personlig fikk sånn i tall at omtrent at jeg forbrenner 2100 fra en sånn internett kalkulator, så jeg bestemte meg for å spise 2900-3000 kalorier hverdag både dager jeg trener og ikke trener som bulk.

Så det at jeg har lavt fettprosent kan være to ting : At jeg forbrenner faktisk mer enn det internett kalkulatoren tror. Eller at jeg er heldig genetisk legger på mye muskler lett og forbrenner mye fett.

Jeg regner selvfølgelig med det første alternativet, men man kan alltids håpe det på andre :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest GuJunPyo
3000 er nok for lite ja, bare add 200 i uka til du starter og gå opp i vekt : )

Kompis på 72 kilo 8% fett må langt over 3500 og han jobber bare 4 timer om dagen..

Hva om jeg bruker gainer isteden for å spise mer?

Jeg tenker på at å venne meg til 3000 kalorier allerede var vansklig, så jeg tenkte det ville vært enklere å bruke gainer enn å spise mer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva om jeg bruker gainer isteden for å spise mer?

Jeg tenker på at å venne meg til 3000 kalorier allerede var vansklig, så jeg tenkte det ville vært enklere å bruke gainer enn å spise mer?

Gainer er ganske dyrt i forhold til at du spiser mer av mat du allerede har kjøpt/kommer til å kjøpe uansett. Gainer består nå som regel av sukker og myse uansett, så hvorfor ikke bruke de ekstra kaloriene til å få i deg mer proteiner og fett? Spise mer energitette matvarer og så burde det være null stress.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GuJunPyo
Gainer er ganske dyrt i forhold til at du spiser mer av mat du allerede har kjøpt/kommer til å kjøpe uansett. Gainer består nå som regel av sukker og myse uansett, så hvorfor ikke bruke de ekstra kaloriene til å få i deg mer proteiner og fett? Spise mer energitette matvarer og så burde det være null stress.
Hmm ja, det er jo smart. Men å leangaine som jeg gjør nå funker supert for meg, jeg merker hver uke at mage-musklene blir bare strammere og strammere. Og jeg merker at armene blir bittelitt større og bittelittt større. osv Jeg vil bare finne ut hvor mye muskler og styrke jeg kan lean-gaine før det stagnerer :p

Jeg vil bare leangaine i 1-2 måneder til for å se hvilke gains jeg har fått og bestemme meg om jeg skal leangaine eller om jeg skal øke til vanlig bulk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GuJunPyo
Med forbehold om at jeg ikke har særlig personlig erfaring med bulking eller deffing, så høres det litt ut som at du ligger i relativt lite overskudd i forhold til det du trenger, noe som kan forklare hvordan du klarer å øke i styrke og samtidig beholde indikatorer på svært lave mengder med kroppsfett,såkalt "leanganing"

Om du fortsetter på denne måten, vil det være mulig for deg å oppnå ganske ok fysikk og ok resultater,men det vil ta svært lang tid, da slingringsmonnet vil være relativt lite. Et annet alternativ er at du øker inntaket betraktelig,og går over til en mer "standard" bulk, noe som vil gi deg raskere økning i treningsbelastning,men som også vil føre til at fettprosenten din stiger til et høyere nivå enn den er på nå.Men den kan du og gjøre noe med senere.

En økning på ni kilo i benk og 10 kilo i mark over to måneder, det er bra,men det kan også bli bedre,spesiellt siden du ser ut til å være et stykke inn i nybegynnerfasen fremdeles, og jeg innbiller meg at en økning i kosthold vil kunne være med på å bidra til dette ganske betraktelig.

Men det er selvfølgelig helt og holdent opp til deg om du vil fortsette på noe som tydeligvis fungerer bra,eller om du vil øke tempoet litt,men tilgjengjeld må ta noen runder med korreksjoner senere,hvis du har som mål å ha lav fettprosent og sterke muskler.

Hvordan har kroppsvekten din forandret seg? har du fått målt fettprosenten før/etter? Målebånd?

Ellers; bra jobba, stå på!:D

Foresten jeg tror du undervurderer lean-gains litt :p Se på han brukernavn: http://forum.fitnessbloggen.no/threads/leangain-p%C3%A5-lav-fettprosent.10086/page-26 også er det jo også han stig på forumet som er på 200-300 kalorier overskudd isteden for 500, og han får jo bra økninger selv om han har trent i mange år.

Også er det mange personer på bodybuilding.com som leangainer : Bodybuilding.com - Teen Transformation Articles!

Bodybuilding.com - Body Transformation: Bigger Muscles, Better Body! Bodybuilding.com - Body Transformation: Muscle Master og Bodybuilding.com - Body Transformation: Positive Charge

Alt de ser jo bedre ut enn ok gains og alle de har jo lean gainet. :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GuJunPyo

Og jeg regner med at jeg faktisk går 200-300 kalorier i overskudd faktisk. Får da jeg spiste for lite, så økte jeg bare benk til 56 kg så stoppet, så økte jeg mark til 100 kg så stoppet. Men da jeg plutselig begynte å spise mer for 1 måned og 3 uker siden så økte jeg mye mer på øvelsene.

Så siden jeg er på et overskudd så regner jeg med at jeg vil øke bra i muskler, eneste forskjellen er vell at jeg spiser nok til å øke i muskler, men veldig lite på fett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...