Gå til innhold

Trening og (henge)pupper


ZuZu

Anbefalte innlegg

Kan vel begynne med å si at på profilbildet mitt har jeg polstra BH under sports BH'n (og jeg pleier ikke å trene med begge to på.) Etter graviditet sliter jeg med hengepupper, ikke bare hengepupper egentlig, men tomme pupper. Noen på forumet kalte det tenninsokker med golfball, her mangler golfballen, hehe.

Lurer bare på hva slags utfordringer andre har når det kommer til denne kroppsdelen på trening? Pupper som disser, henger, hopper etc. og hva bruker dere av BH/topp? Og noen gode tips til god støtte OG løft så man unngår å "slenge" rundt eller klemme flat det lille som er igjen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Som tidligre fatgirl med gigantiske pupper til å begynne å nærme meg normalvekt, uten noe særlig pupper, kjenner jeg godt til fenomenet med(ganske så) tomme hengepupper. Bruker sportsbher fra mxdc i M for øyeblikket. De er litt trange rundt brystet enda, men perfekt til den størrelsen jeg har igjen av pupp:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som tidligre fatgirl med gigantiske pupper til å begynne å nærme meg normalvekt, uten noe særlig pupper, kjenner jeg godt til fenomenet med(ganske så) tomme hengepupper. Bruker sportsbher fra mxdc i M for øyeblikket. De er litt trange rundt brystet enda, men perfekt til den størrelsen jeg har igjen av pupp:)

Er disse med god støtte og løft rundt puppene eller bare for å holde de inntil kroppen? Jeg kan få på meg ganske stramme overdeler nå, men trenger noe som strammer ekstra rett under bysten, kanskje også med litt polstrings bare så jeg slipper å la puppene ligge og kikke nedover, hehe :) Ikke for å ha flotte pupper under trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja, jeg er ikke så opptatt av utseendet annet enn at jeg vil slippe at de flapper opp og ned når jeg løper ;) Og de fleste sporstBH'r har litt ekstra plass der puppene skal være selv om de er stramme rundt kroppen og da ligger mine og skvulper (for et grusomt bilde jeg malte der :p) Jeg skal kikke litt mer rundt etter noe, men tør ikke kjøpe fra nettet før jeg har prøvd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan begynne med å si at dette ikke er noe "problem" jeg kjenner til, men jeg tror det beste for deg er å kjøpe sports-BHer som er i normale BH-størrelser. Med det mener jeg størrelser som 70A, 75B osv. i stedet for S, M, L og lignende. Med sist nevnte størrelser pleier cup-størrelsen å øke i takt med omkretsen, og det virker som at du trenger en BH med strammere cup. Derfor bør du gå for vanlige BH-størrelser hvor du kan få din omkrets og en stram cup-størrelse som gjør at de ikke "ligger og skvulper" (dine ord) og får for mye plass.

Har sett at Get Inspired har reklamert en del for en "push up" sports-BH på facebook som skal støtte og gi et ekstra løft. Finnes kun i A/B-cup, men man får sin omkrets rundt. Har ingen erfaringer med den, men virker som at den kan være aktuell for deg :) (Get Inspired - Treningsklær for kvinner på nett Power "Push Up" Bra i Rose Red!)

Eller så kan jeg anbefale Casall High performance sports bra. Denne klemmer mest flatt da, men "skvulpeproblemet" vil du sannsynligvis ikke ha noe av i denne i og med at den er veldig stram om man velger riktig størrelse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan begynne med å si at dette ikke er noe "problem" jeg kjenner til, men jeg tror det beste for deg er å kjøpe sports-BHer som er i normale BH-størrelser. Med det mener jeg størrelser som 70A, 75B osv. i stedet for S, M, L og lignende. Med sist nevnte størrelser pleier cup-størrelsen å øke i takt med omkretsen, og det virker som at du trenger en BH med strammere cup. Derfor bør du gå for vanlige BH-størrelser hvor du kan få din omkrets og en stram cup-størrelse som gjør at de ikke "ligger og skvulper" (dine ord) og får for mye plass.

Har sett at Get Inspired har reklamert en del for en "push up" sports-BH på facebook som skal støtte og gi et ekstra løft. Finnes kun i A/B-cup, men man får sin omkrets rundt. Har ingen erfaringer med den, men virker som at den kan være aktuell for deg :) (Get Inspired - Treningsklær for kvinner på nett Power "Push Up" Bra i Rose Red!)

Eller så kan jeg anbefale Casall High performance sports bra. Denne klemmer mest flatt da, men "skvulpeproblemet" vil du sannsynligvis ikke ha noe av i denne i og med at den er veldig stram om man velger riktig størrelse :)

Spesielt at du skriver problemet med hermetegn da det faktisk er et problem for meg når det kommer til klær, men men ;)

Tusen takk for tipset, ja det er som du sier litt vanskelig med disse ferdige målene. Jeg kjøpte meg en i small og den funka overraskende nok bra til meg og holder ting der de skal, flatt blir det uansett ;) Skal se om jeg ikke investerer i noe annet senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Casablanca high performance er super. Når har jeg større (henge) pupper, men den moser alt inn, og er passe høy foran, så alt sitter godt. Det beste er at den går i vanlig bh størrelser, så du finner forhåpentligvis en som passer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Casablanca high performance er super. Når har jeg større (henge) pupper, men den moser alt inn, og er passe høy foran, så alt sitter godt. Det beste er at den går i vanlig bh størrelser, så du finner forhåpentligvis en som passer :)

Så bra :) Mange gode råd å få her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...