Gå til innhold

Vondt i hofta etter beinpress..


LenaMarie

Anbefalte innlegg

Orker ikke å lage en ordentlig tråd, så jeg spør her: Når jeg har tatt beinpress de siste gangene, så har jeg fått vondt i hoftene.. eller mest den høyre egentlig. Det kommer ikke med en gang, men det kommer sigende etter hvert. Det føles ut som at hofteleddet ikke sitter ordentlig på plass, og er veldig ubehagelig.. så hva kan jeg ha gjort galt? Og siden det er sykt ubehagelig nå og jeg kjenner at det har begynt å prikke litt i foten (hjelp :eek:), er det noen tøyeøvelser man kan gjøre som seriøst kan få hofta litt på plass?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det senen i hver hofte som blir sår og vond? Det var slik i mitt tilfellet, det kom av høy belastning + lite mobilitet i hofta som = mye strekk i senen. God oppvarming hjalp for meg. Kanskje kan du avlaste litt ved å gå litt grunnere når du trener beinpress?

Prikker i beina mine etter hver eneste hofte tøying/drill jeg gjør, så langt har jeg ikke hatt noe vondt av det. Teorien min er at jeg klemmer noen blodårer når jeg holder en spent posisjon. Sitter noen på vitenskapen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det senen i hver hofte som blir sår og vond? Det var slik i mitt tilfellet, det kom av høy belastning + lite mobilitet i hofta som = mye strekk i senen. God oppvarming hjalp for meg. Kanskje kan du avlaste litt ved å gå litt grunnere når du trener beinpress?

Prikker i beina mine etter hver eneste hofte tøying/drill jeg gjør, så langt har jeg ikke hatt noe vondt av det. Teorien min er at jeg klemmer noen blodårer når jeg holder en spent posisjon. Sitter noen på vitenskapen?

Hm, ja, det kan være. Det ble så ubehagelig at jeg tøyet den verste siden med den siste øvelsen her: Derfor er hoftemobilitet viktig for deg som trener - Fitnessbloggen

Det funket faktisk, jeg har ikke hatt ubehag etter det. Men jeg vet at ubehaget blir å komme igjen etter neste økt...

Tenkte å oppvarme, ja. Hvilke øvelser hjalp på deg, og hvor lenge burde man eventuelt ta de tøyeøvelsene? Morgen og kveld?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ene videoen er allerede i linken du postet.

Sekvensen fra denne videoen bruker jeg. Mage mot beinet, mage fra beinet, med og uten rotasjoner.

Også hele denne som Andre Midtby demonstrerer.

Videoene er rettet mot knebøy, men de er relevante i forhold til beinpress og hofte mobilitet.

Ubehaget vil sannsynligvis komme en sjelden gang selv om du gjør dette, det gjør det for meg de gangene jeg går opp i vekt/repetisjoner og anstrenger meg ytterst for å avslutte et sett, men det forsvinner mye raskere enn før.

Jeg nøyer meg med en drill en gang om dagen, men jo mer jo bedre, du merker det hvis du gjør det for ofte, derfor at det vil være veldig sårt og ømt(hør på egen kropp). Kjører 10 repetisjoner på alt, i noen av hofte øvelsene holder jeg presset i 3-4 sekunder for så å slippe opp, en repp var det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ene videoen er allerede i linken du postet.

Sekvensen fra denne videoen bruker jeg. Mage mot beinet, mage fra beinet, med og uten rotasjoner.

Også hele denne som Andre Midtby demonstrerer.

Videoene er rettet mot knebøy, men de er relevante i forhold til beinpress og hofte mobilitet.

Ubehaget vil sannsynligvis komme en sjelden gang selv om du gjør dette, det gjør det for meg de gangene jeg går opp i vekt/repetisjoner og anstrenger meg ytterst for å avslutte et sett, men det forsvinner mye raskere enn før.

Jeg nøyer meg med en drill en gang om dagen, men jo mer jo bedre, du merker det hvis du gjør det for ofte, derfor at det vil være veldig sårt og ømt(hør på egen kropp). Kjører 10 repetisjoner på alt, i noen av hofte øvelsene holder jeg presset i 3-4 sekunder for så å slippe opp, en repp var det.

Tusen takk! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...