Gå til innhold

Hviket 5x5 program burde jeg velge?


Terjeol

Anbefalte innlegg

Hei:)

Jeg er en gutt på 22år, 178cm høy og 70kg

Har trent styrke i 13 månder (4-5 ganger i uka) Har kjørt et 5 splitt program siden i fjord sommer siden jeg trodde det ville gjøre susen. Men nei. Har ikke noe særlig resultater. Har trent endel mark og chins og press. (pers i mark er 160kg) Ellers masse isolasjonsøvelser og tull.. Har i det siste begynt å tatt litt muscel ups også. Så da vet dere kanskje litt hvordan ståa er:)

Jeg vet også at jeg ikke spiser nok, Blir som regel 1,5-2 dl havregryn og ett egg til frokost,

3-4brødskiver (med kjøttpålegg eller ost) kl 1100

3-4brødskiver (med kjøttpålegg eller ost) kl 1400

Litt middag kl 17 før trening

Etter trening blir det somregel noe kjøttdeig/karbonadedeig basert mat, egg bacon eller kyllig med ris brokkoli og avocado.

Ellers blir det noen bananer og annen frukt utover dagen.

Har ikke brukt proteinpulver før jul, jeg burde kanskje starte med de igjen?

Jeg burde sikkert heller ha starta på et program som baserer seg mere på baseløft?

Har sett på to 5x5 program men vet ikke hvilket jeg burde velge.

5x5-rep

eller

5×5 – treningsprogram for styrke og muskelmasse – med auto-regulering | MyRevolution

Jeg har kun muligheten til å trene knebøy og benkpress i smithmaskin siden jeg ikke har fribenk eller bur til knebøy. Resten av utstyr har jeg.

Takk for svar, Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Definitivt siste varianten siden 5x5-rep bare er nok en 4-splitt og samme frekvens som du fikk dårlig framgang på.

Men benk og benkpress i smith er veldig dårlige alternativer. Da ville jeg heller valgt bulgarske utfall og hantelpress.

På 5x5 med autoregulering skal du aldri trene til failure, så har du litt kontroll på egne løft så trenger du ikke et powerrack (bur).

Med det kostholdet du har så bør du nok ta en proteinshake ja, men du bør også prøve å få inn litt mer proteiner fra mat i de første måltidene dine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du tar 2,3 x kv i mark etter et år, og synes ikke du har hatt noe særlig resultater? :cautious:;)

Uansett, hvis du har lyst til å forsterke grunnmuren er det ingenting i veien for å gå "back to basics" en periode, Børges med autoregulering er smått fantastisk etter min mening.

Når det gjelder kostholdet ditt, vanskelig og bedømme når du selv sier du spiser "noe" av noe. Vet du hvor mye "nok" proteiner og fett er for nettopp deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda jeg er fornøyd med mark, men kunne tenkt meg å hatt litt mere masse på kroppen!

Å det oppnår jeg kanskje raskere med mere tunge baseøvelser? (og mere mat )

Jeg har ikke rekna på hvor mye jeg får i meg eller hvor mye jeg trenger nei. Mulig det er latskap:whistle: Har noen en lur måte å finne ut dette på?

Er smithmaskin så rævva altså? Synes den fungerer ganske bra til knebøy vertfall, når jeg passer på å stå langt nok fram så jeg får tyngda på hælen, bruker å gå ass to grass..

Ser for meg at det blir litt vanskelig å øke ``lite nok`` men hantler i benkpress siden hantlene øker 2kg per steg..

På MyRevolution programmet, da trener jeg altså bare 3 ganger i uka?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser for meg at det blir litt vanskelig å øke ``lite nok`` men hantler i benkpress siden hantlene øker 2kg per steg..

Med autoregulering vil du jo ikke øke før du er klar uansett. Er du i nærheten av å øke så blir det da bare flere droppsett.

Men du burde finne deg et gym med et minimum av utstyr. Knebøyrack og benkpress har de jo de fleste plasser.

På MyRevolution programmet, da trener jeg altså bare 3 ganger i uka?

Ja. Er du gira på å bruke flere dager på gymmet så kan du bruke de til coretrening og rehab, evt teknikktrening med lette vekter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...