Gå til innhold

Knebøy med strikk festet oppe, hvor mange kg bør det avlaste i bunn?


burny_

Anbefalte innlegg

Har fått meg de grønne strikka som selges på myrevolution.

For meg i knebøy med strikk festet oppe, der eg festa de så er det akkurat i "inngrep" etter at stanga er senka 10cm, og i bunn av løftet så avlaster de cirka 50kg.

Bare lurer på om det høres mye/lite ut? Er det noe "standard" å anbefale, eller er det bare å variere litt?

Lurer igrunn på det samme i benk og mark, dog der har eg ikkje fått testa det enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er naturlig at en strikk som strekkes mer avlaster ytterligere i bunn. Setupen avhenger veldig av hvilken løfter man er. Skal en løfter med 100kg i bøy bruke grønnstrikker? neppe, med mindre vedkommende har en teori om at der strikkene slutter og hjelpe er det sentralt at 50% av belastningen går fra strikkhjelp til nada hjelp. Så kommer det ann på hva hensikten med at akkurat DU løfter med strikker, hvorfor gjør du dette? litt avhengig hva man ønsker å forbedre kan spille inn på hvor strikkene bør stilles.

For å gi et generelt svar: Grønne strikker som er slakke og lagt enkeltlags (kan legges dobbelt og hjelper vesentlig mer), som starter draget så fort man starter bevegelesen vil nok kunne gi om lag 35-50kg i bunn.

Her kan dere se et eksempel med grønne strikker, enkeltlags for å se oppsettet:

(Spol til 59sekunder)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...