Gå til innhold

Knebøy med strikk festet oppe, hvor mange kg bør det avlaste i bunn?

Anbefalte innlegg

Har fått meg de grønne strikka som selges på myrevolution.

For meg i knebøy med strikk festet oppe, der eg festa de så er det akkurat i "inngrep" etter at stanga er senka 10cm, og i bunn av løftet så avlaster de cirka 50kg.

Bare lurer på om det høres mye/lite ut? Er det noe "standard" å anbefale, eller er det bare å variere litt?

Lurer igrunn på det samme i benk og mark, dog der har eg ikkje fått testa det enda.

Fortsetter under...

Det er naturlig at en strikk som strekkes mer avlaster ytterligere i bunn. Setupen avhenger veldig av hvilken løfter man er. Skal en løfter med 100kg i bøy bruke grønnstrikker? neppe, med mindre vedkommende har en teori om at der strikkene slutter og hjelpe er det sentralt at 50% av belastningen går fra strikkhjelp til nada hjelp. Så kommer det ann på hva hensikten med at akkurat DU løfter med strikker, hvorfor gjør du dette? litt avhengig hva man ønsker å forbedre kan spille inn på hvor strikkene bør stilles.

For å gi et generelt svar: Grønne strikker som er slakke og lagt enkeltlags (kan legges dobbelt og hjelper vesentlig mer), som starter draget så fort man starter bevegelesen vil nok kunne gi om lag 35-50kg i bunn.

Her kan dere se et eksempel med grønne strikker, enkeltlags for å se oppsettet:

(Spol til 59sekunder)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...