Gå til innhold

Gör om, gör rätt.


sstrand

Anbefalte innlegg

people, i need your advice!!

För ca ett år sedan började jag träna ordentligt, målet var att fullfölja ett marathon men träningen bestod vanligtvis av spinning,styrketräning och yoga. Det blev ca 6 träningsdagar i veckan med en "vilodag". Det gick bra ett par månader sedan började jag tappa mycket i vikt och tyckte det var svårt att veta hur mycket jag skulle äta. Jag har nog varit en typisk "tjej" som inte vill äta för mkt, och det resulterade i att kroppen sa ifrån.

Nu (efter ett par månaders paus) tänkte jag ta tag i träningen ordentligt igen. Jag vill orka 3 helkropps-styrkepass i veckan + minst två cardiopass eftersom jag jobbar som spinninginstruktör ;) utöver det har jag ett moderat aktivt jobb.

min fråga till er, kunniga, till någon där ute... Hur mycket bör man äta!? jag vet att det är svårt att svara på exakt, men ge mig en hint bara så jag vet ca hur andra som kanske är lika mig lägger upp sin kost.

Jag väger ca 55 kg, är 163 cm. 24 år. har alltid varit ganska smal i kroppen, inte speciellt muskulöst byggd!

tusen tack på förhand!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva er målet med treninga? Basalforbrenningen din ligger ca på 1500 kcal i døgnet (hvis du ligger i koma). Med en gang du reiser deg, går på do, står, sitter, klør deg i øret, osv forbrenner du mer. Du er ganske aktiv, så hadde jeg vært deg jeg ville lagt meg på kanskje 2500 kcal på treningsdager og 2000-2200 kcal på hviledager. Ikke vær redd hvis du går litt opp i vekt i begynnelsen, muskler har større massetetthet enn fett og tar dermed mindre plass på samme vekt. Ta fram målebåndet, legg bort vekta og tren TUNG styrke, så skal du se forandringer (du kan gå inn på Fitnessbloggens kalkulator på facebook for å regne ut ca hvor mye du skal ligge på i kcal). :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...