Gå til innhold

6 uker tvunget vekttreningsfri


HSk

Anbefalte innlegg

21 år

77 kg

183 cm

Skal opereres i midten i april, noe som fører til at jeg ikke kan begynne å trene aktiv styrketrening igjen før etter 5-6 uker.

Jeg har opparbeidet meg en del det siste 1,5 året og er lettere sagt livredd for å miste mye av dette på de 6 ukene.

Jeg har egentlig akkurat startet på deff, men dette er kanskje ikke så lurt nå? I og med at jeg kanskje burde prøve å bygge mest mulig før operasjonen?

Hvordan skal jeg gjøre det med kostholdet for å unngå å miste så mye muskler etter at operasjonen er gjennomført?

I tillegg: Er det noen som har erfaring med en så lang treningspause? Tar det lang tid å komme tilbake til der man var?

Siste spørsmål: Er jeg fucked forhold til hele sommerkroppen 2013? haha. Er etter skjema klar for å trene skikkelig igjen i slutten av mai.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vil ikke anbefale deg hverken deff eller bulk frem til operasjonen, tren som normalt og hold deg frisk. Etter operasjonen bør du spise nok protein (hørt den før? :p ) og holde deg i den aktiviteten du kan. Avhengig av hva slags operasjon det er snakk om, får man ofte iallefall lov til å gå turer og sånn etter et par uker.

Min erfaring er at styrken kommer relativt fort tilbake når man begynner på igjen (sist var jeg tilbake der jeg var på de fleste øvelser ila fire uker), men hvor mye man taper i muskelmasse er det vanskelig for meg å si.

Sommerkroppen holder nok, så lenge du ikke legger på deg noe fett i den perioden du må være inaktiv :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Njæ, ideelt sett skulle du vel gått på en deff da, og det er ikke det beste for kroppen å ligge i et heftig kaloriunderskudd når du skal komme deg igjen etter en operasjon.

Nå kommer den kjedelige, gammel-tante-pekefingeren; Du er ung. Er det ikke viktigere å bli frisk, og heller satse hardere på sommerkroppen 2014, og et langt liv som frisk og sterk?

Spis sunt og litt over vedlikehold, med nok vitaminer, mineraler og protein, så går det nok sånn tålelig uansett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...