Gå til innhold

Bulgarsk utfall vs. split squat


Aaandreaaa

Anbefalte innlegg

Hei!

Stilte akkurat dette spørsmålet i loggboken, men tenker det er større sjanse for svar her :)

Jeg har fått satt opp "split squats" på programmet mitt ("utfall" på norsk?)

Sliter veeeldig med balansen her! Har holdt på å falle flere ganger, hvilket jeg synes er litt skummelt.

Er bulgarsk utfall bedre for balansen? Evnt noe annet jeg kan gjøre for å bedre balansen i øvelsen?

...og en litt annen ting: Hvilket ben skal egentlig denne øvelsen ta på - fremside forreste lår? Eller rumpe? Eller begge? :p

Takker for svar! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan godt kjøre bulgarske utfall ja. Bruker du kun en manual jobber du godt med balanse og kjernemuskulatur i tillegg.

Det er det framste beinet og rumpen som begge øvelsene tar på ja, men det bakre beinet vil også alltid jobbe litt, så derfor kan du gjerne ta 30-60s pause mellom hvert bein når det blir tungt.

Eirik Sandvik gir deg 4 gode grunner til å trene bulgarske utfall - Fitnessbloggen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan godt kjøre bulgarske utfall ja. Bruker du kun en manual jobber du godt med balanse og kjernemuskulatur i tillegg.

Det er det framste beinet og rumpen som begge øvelsene tar på ja, men det bakre beinet vil også alltid jobbe litt, så derfor kan du gjerne ta 30-60s pause mellom hvert bein når det blir tungt.

Eirik Sandvik gir deg 4 gode grunner til å trene bulgarske utfall - Fitnessbloggen

Takk for svar! Jeg har fått beskjed om å kjøre med stang og ikke hantler, så tror nok det er der balanseproblemet kommer inn. Skal prøve med hantler neste gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...