Gå til innhold

Er RYP bra??


karoline94

Anbefalte innlegg

Har trent styrke en god stund.. Lyst å gå over på noe som eg ser mer resultat av:)

Er RYP noe eg burde begynne med da?? :)

Stabilisere vekten (gå litt ned), få mer synlige muskler, bli sterkere, se veltrent ut...

Bruker nå star nutrion sin Whey 80.

Nettopp kjøpt inn rapid burn fra protein fabrikken. Noen tips til dags dosering av riped burn??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Slettet

Rapid burn=bare tull ;)

RYP er et godt program etter hva jeg har hørt/lest. Mange som får gode resultater av dette! Så fra min side er det gode ord ihvertfall. men må jo også ha kontroll på kostholdet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er ett veldig greit 'startprogram' egentlig, kanskje mer også? Har selv kjørt det, men aldri så seriøst. Blir kjedlig å trene så lite! :p

Enig der. men man skal jo trene 4x4 2 ganger i uken også. så tar mark samme dag som intervall. Jeg har aldri trent så mye styrke før. har drevet med utholdenhet. men ser possitiv fremgang, men det ville jeg vel gjort uansett hva jeg drev med, når man først starter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig der. men man skal jo trene 4x4 2 ganger i uken også. så tar mark samme dag som intervall. Jeg har aldri trent så mye styrke før. har drevet med utholdenhet. men ser possitiv fremgang, men det ville jeg vel gjort uansett hva jeg drev med, når man først starter

Tusen takk for info! :)

Så du trener ikke intervall samme dag som du trener styrken?? :) Det vil si at du anbefaler 5 treningsøkter i uka med mark på intervalldagene?? :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rapid burn=bare tull ;)

RYP er et godt program etter hva jeg har hørt/lest. Mange som får gode resultater av dette! Så fra min side er det gode ord ihvertfall. men må jo også ha kontroll på kostholdet :)

Har du noe tips til annet fettforbrennings tilskudd som fungerer??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Slettet
Har du noe tips til annet fettforbrennings tilskudd som fungerer??

Kcal underskudd og trening :) Nærmeste du kommer av tilskudd som er verdt det: koffein/kaffe og evt grønn te:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ett veldig greit 'startprogram' egentlig, kanskje mer også? Har selv kjørt det, men aldri så seriøst. Blir kjedlig å trene så lite! :p

Jeg ser ofte at RYP blir ansett som et startprogram, her på forumet. Jeg har trent RYP i ca to år og ser ingen god grunn til å gå vekk fra dette programmet. Progressjon skal man alltid ha, uansett hvilket program, og øvelsene bytter man ut om man vil. Så jeg antar at det er fullkroppsprogram folk vil vekk fra etterhvert. Men hvorfor? Klarer du å følge progressjonen, er vel ingenting mer effektivt enn et fullkroppsprogram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ser ofte at RYP blir ansett som et startprogram, her på forumet. Jeg har trent RYP i ca to år og ser ingen god grunn til å gå vekk fra dette programmet. Progressjon skal man alltid ha, uansett hvilket program, og øvelsene bytter man ut om man vil. Så jeg antar at det er fullkroppsprogram folk vil vekk fra etterhvert. Men hvorfor? Klarer du å følge progressjonen, er vel ingenting mer effektivt enn et fullkroppsprogram.

Nei, prøvde RYP ut for første gang i dag! :) Jeg likte det veldig godt.. men syntest det var ganske tungt å ha 4x4 intervall og styrke på samme økt.. Men om eg skal dele intervall og styrke utover forskjellige dager, lurer jeg på kossn jeg skal dele det opp?? Er vel lurt å ha hvile tid mellom styrken...

Tenker styrke mandag, onsdag og fredag

Skal jeg da ta intervall tirsdag og torsdag?? Vil ikke det bli for lite hviletid??

+ de dagene eg trener intervall vil jeg ta mark som ekstra øvelse.. :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke delt dette opp på denne måten selv. Men vil foreslå å gjøre det på følgende måte:

Man: Styrke

Tir: 4x4

Ons: Styrke

Tor: Zzz

Fre: Styrke

Lør: 4x4

Søn: Zzz

Tenker du å ta mark både på styrkedagene og 4x4-dagene? Det blir fort for mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke delt dette opp på denne måten selv. Men vil foreslå å gjøre det på følgende måte:

Man: Styrke

Tir: 4x4

Ons: Styrke

Tor: Zzz

Fre: Styrke

Lør: 4x4

Søn: Zzz

Tenker du å ta mark både på styrkedagene og 4x4-dagene? Det blir fort for mye.

Okei!! :) Nei, om eg skal ta mark blir det bare på intervalldagene! :)

Takk for oppsettet, dette skal prøves ut! :p

Men om eg føler det blir for mange treninger i uka er det lurt å trene intervall og styrke samme dag? :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei!! :) Nei, om eg skal ta mark blir det bare på intervalldagene! :)

Takk for oppsettet, dette skal prøves ut! :p

Men om eg føler det blir for mange treninger i uka er det lurt å trene intervall og styrke samme dag? :p

ja du kan det men da må du ta det som du syntes er viktigst først. hvis vektene er viktigere enn intervallene så begynner du med intervall. hvis du tar ryp forbrennings programmet så trenger du heller ikke noe kosttilskudd til forbrenningen. du kan lese mer på tn.no :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja du kan det men da må du ta det som du syntes er viktigst først. hvis vektene er viktigere enn intervallene så begynner du med intervall. hvis du tar ryp forbrennings programmet så trenger du heller ikke noe kosttilskudd til forbrenningen. du kan lese mer på tn.no :)

Du mener vel, om vektene er viktigere, så bør man vel begynne med vektene og avslutter med intervall...?

Jeg har også trent RYP noen år nå. Ett program som har fungert bra for meg og liker teorien bak det. Selvom det har blitt litt av og på i perioder så har jeg alltid hatt god fremgang og kommer nok ikke til å slutte eller gjøre no serlig endringer med det før det evt. stagnerer helt. =)

Jeg ser det nevnes mark her (markløft i guess). Har lest ganske så mange ganger igjennom heftet, men har aldri sett dette i programmene...? (eller har jeg ikke lest godt nok?) :p

Ellers er jo som nevnt over, kostholdet alfa omega.

Pass på å ikke dra på for mye når du tar 10rm testen. Er det en vekt du klarer sååååvidt 10 reps av, gå heller ned ett par kilo, slik at teknikken blir bedre. Ellers er det fort gjort å gå på en smell utover i programmet. Øv in god teknikk, da spesielt knebøy. Det ligger flere gode artikler om dette på denne siden. =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja du kan det men da må du ta det som du syntes er viktigst først. hvis vektene er viktigere enn intervallene så begynner du med intervall. hvis du tar ryp forbrennings programmet så trenger du heller ikke noe kosttilskudd til forbrenningen. du kan lese mer på tn.no :)

På tn.no står det at eg skal begynne med grunnprogrammet de 6 første vekene..

Ka tenker du er lurast? :)

Begynne rett på fettforbrenning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...