Gå til innhold

Hjelp til å gå ned i fettprosent uten å miste muskelmasse?


annelk

Anbefalte innlegg

Jeg har trent kickboxing ca 2-3 ganger i uka de siste 6 årene. Nå har jeg begynt på treningssenter for en forandring. Jeg har lagt på samme vekt/muskelmasse de siste 3 årene, men nå har jeg lyst til å stramme opp å få ned fettprosenten.

Trenger gode tips og råd angående både mat og trening? :)

På matfronten så må det ikke være noen ekstreme dietter, det gjør meg bare trist og gretten;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann! Framgangsmåten kommer helt ann på hvor mye muskelmasse og fett du har fra før :) Hva veier du og hvor høy er du? For slanke/tynne personer/personer uten mye muskelmasse, og ikke masse fettmasse, er det enkleste å bare spise sunt og bygge mer muskler under fettet - de har ikke nok muskler til å se trent ut, og tror gjerne at de har mer fett enn de har. For person som faktisk har litt fett, vil det kunne lønne seg å gå ned litt i vekt/fettmasse, men antakelig også å bygge mer muskler (de færreste har mye/nok muskelmasse).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette: Jeg veier 70 kg og er 168cm høy. Jeg har mye muskler, men også en del fett. Jeg har ikke en slank kropp med lite muskelmasse og fett, hehe. Jeg har mer en kraftig kropp. Jeg vil fortsette med styrketrening, men trenger hjelp til kosthold og treningsmetoder som forbrenner fett uten å ta for mye av musklene, vil ikke bli kjempe tynn! Målet er å få mer makerte muskler, og mindre fett:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...