Gå til innhold

Begrensninger ved dips og chins


Splae

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg kjøpte et apparat til treningsrommet mitt for å ta chins og dips:

$(KGrHqZHJCcE63YFJLmEBO4M4mYVZQ~~60_12.JPG

I produktbeskrivelsen var høyden oppgitt til 205 cm, men dens faktiske høyde er 220 cm. På grunn av en takhøyde på 226-227 cm gir dette følgende problemer:

1. Når jeg tar chins kan jeg ikke løfte meg høyere enn 5 cm over grepet. Dvs at hendene mine går paralelt med øyrene i høyeste posisjon. Er dette et stort problem i denne øvelsen? Vil det gå ut over resultatet? Hvilken muskel benyttes i siste del av "løftet"?

2. Når jeg tar dips, må jeg henge med hode og se i gulvet for å strekke meg helt ut. Samme spørsmål som punkt 1; er dette et stort problem i denne øvelsen? Vil det gå ut over resultatet?

Jeg har kjøpt apparatet fra England. Frakten kostet mer enn produktet og tollavgiften var høy. Så jeg vil ikke returnere produktet. Sveising er et alternativ, men jeg er redd dette vil gi apparatet en svakhet og at apparatet derfor vil tåle mindre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har isolasjonsøvelse for biceps i programmet, så da er kanskje ikke dette et problem mtp chins. Vet du når, under løftet, lats er mest aktive?

Ok, da skal jeg vurdere sveising om dette går mye ut over øvelsene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, nå har jeg ikke sett noen dokumentasjon eller noe på når lats er mest aktiv, men merker selv at lats jobber mest fra når du ikke senker deg helt ned med utstrakte armer - til haken er nesten oppe ved stangen - som vil si ikke godkjent for mange.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar :) Jeg merker ikke noe i lats under chins, men har hatt god framgang likevel :) Jeg konkluderer med at chins med stopp, 5-10 cm før "toppen" fungerer greit.

Noen som har svar på punkt 2?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...