Gå til innhold

Trenger du motivasjon for å trene?


akxi

Anbefalte innlegg

Hva/hvor studerer du?

Ja jeg tenker også sånn at alle perspektiver inne psykologien har noe for seg. Det er ingenting galt med adferdsanalyse, men man kan få andre typer informasjon ved å f.eks se på den kognitive delen eller den sosialpsykologiske delen. Jeg tenker på det som ulike "nivåer" og på hvert nivå kan man finne ut ulike ting om psykologiske fenomener :) Og ja psykologi er jo et ekstremt stort felt, og det gjør det jo ekstra vanskelig å finne ut hva man vil fokusere på!

Nå går jeg veldig off topic med tråden her, men jeg blir bare så nysgjerrig :p Hva er det med relational frame theory som interesserer deg? Er hvordan den forklarer språklæring eller hvordan den kan brukes i praksis? Jeg kan ikke så mye om dette, men må innrømme at når det kommer til hvordan mennesker lærer språk så har jeg stor tro på Steven Pinker sine teorier :)

Siden det er litt off topic skal jeg gjøre svaret kort: http://www.ijpsy.com/volumen8/num2/191/rule-governed-behavior-and-psychological-EN.pdf Denne artikkelen hadde vi på pensum forrige emne og den interesserte meg en del :) Siden foreleserne mine er RTF folk gikk de ikke så mye inn på relational framing og hva det er. Og det var bare en 3 timers forelesning, så jeg må lese meg opp på det sjæl.

Har ikke hørt om Steve Pinker! Så han må jeg lese meg litt mer opp om før jeg uttaler meg.

Studerer vernepleie, så jeg har tenkt å ta opp en del rene psykologi når jeg er ferdig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Siden det er litt off topic skal jeg gjøre svaret kort: http://www.ijpsy.com/volumen8/num2/191/rule-governed-behavior-and-psychological-EN.pdf Denne artikkelen hadde vi på pensum forrige emne og den interesserte meg en del :) Siden foreleserne mine er RTF folk gikk de ikke så mye inn på relational framing og hva det er. Og det var bare en 3 timers forelesning, så jeg må lese meg opp på det sjæl.

Har ikke hørt om Steve Pinker! Så han må jeg lese meg litt mer opp om før jeg uttaler meg.

Studerer vernepleie, så jeg har tenkt å ta opp en del rene psykologi når jeg er ferdig :)

Ah skjønner! Du får ha lykke til med studier og alt fremover da! Steven Pinker bygger på Noam Chomsky sine teorier som du kanskje har hørt om? Deres teorier er veldig forskjellige fra RFT, siden de ser på språk som en egen "modul" i hjernen, og ikke som et produkt av læring. Her har du en grei innføring: The Language Instinct - Wikipedia, the free encyclopedia :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...