Gå til innhold

Trene før eller etter frokost

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er en gutt på 1.78cm og veier 68kg. Jeg har alltid hatt litt fett på kroppen, og det er jo bra det. Men noe vil jeg nå trene bort på grunn av sommersesongen. Er det noe jeg elsker er det å sykle, og dette gjør jeg omtrent hver dag på sommeren for og opprettholde vekten og kroppen. Men nå som det forsatt er vinter har jeg begynt med spinning hjemme. Dette gjør jeg på morgningen, for det er da jeg orker å trene.

Men det er en ting jeg lurer på:

For ønsket vekttap, bør man trene før eller etter frokost? Eller har ikke dette noe og si?

Mange som sier du går ned i vekt hvis du spiser først, og omvendt.. Så vet ikke alltid på hva jeg skal tro.

Og som sagt, målet med dette er bare å stramme opp litt ekstra rundt magen, ikke gå ned veldig mye :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om du fungerer fin med å trene på tom mage gjør du dette, og om du er av de som må ha frokost før kroppen fungerer ordentlig så spiser du først. Det viktigste da en trener er å kunne prestere maks, og når og hvordan dette er varierer veldig fra person til person. Vil anbefale deg å finne et tidspunkt og en rutine som passer deg og kroppen din. :)

For å stramme opp kommer du nok til å ha større effekt av styrketrening enn timevis på sykkelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Slettet
Hei! Jeg er en gutt på 1.78cm og veier 68kg. Jeg har alltid hatt litt fett på kroppen, og det er jo bra det. Men noe vil jeg nå trene bort på grunn av sommersesongen. Er det noe jeg elsker er det å sykle, og dette gjør jeg omtrent hver dag på sommeren for og opprettholde vekten og kroppen. Men nå som det forsatt er vinter har jeg begynt med spinning hjemme. Dette gjør jeg på morgningen, for det er da jeg orker å trene.

Men det er en ting jeg lurer på:

For ønsket vekttap, bør man trene før eller etter frokost? Eller har ikke dette noe og si?

Mange som sier du går ned i vekt hvis du spiser først, og omvendt.. Så vet ikke alltid på hva jeg skal tro.

Og som sagt, målet med dette er bare å stramme opp litt ekstra rundt magen, ikke gå ned veldig mye :)

1. Har ingenting å si.

2. Du veier for lite :) Du vil nok uansett hvor mye du løper/sykler osv.. Ha det fettet på kroppen ;) Få deg litt mer muskler ;) Så får du mye bedre resultater og klarer å få den kroppen du evt vil ha:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...