Gå til innhold

Ben program (for nybegynnere)


Kvikki

Anbefalte innlegg

Etter at jeg starta med i januar så har jeg lurt på hvordan jeg skal få smalere og strammere lår, uten å bare løpe på mølla. (min værste fiende) ...

Fikk satt opp et program til lår med en trener, men da jeg ikke var helt fornøyd med oppsettet, kuttet jeg fort ut det programmet.

Men etter å ha testet beinpress og litt forskjellige øvelser så fant jeg ut at det bare er å kjøre på..

Fant et program på nett som jeg ville teste ut...Så idag har jeg kjørt følgende bein program:

Knebøy med stang 3x10: 37,5 kilo (første gang jeg har testa knebøy)

Strake mark 5x10: 20 kilo (enten med stang eller kettelbells)

Beinpress 2x10: 120 kilo

Utfall i smith maskin: 2x10: 10 kilo (var så skutt i beina at jeg ikke klarte mer)

Lår curl 3x10: 25 kilo

Er det beste å f.eks å kjøre 5x5 eller 3x10? Flere jeg har prata med sier at jeg ikke trenger eksplosive muskler!?

Eller har dere andre program å anbefale?:) jeg har ikke peiling!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Godt mulig jeg bare spør utrolig dumt her, men må likevel gjøre det: Tenker du kun å trene ben, eller har du et program som også tar for seg resten av kroppen? :)

Ingen spm er dumme:) har selvfølgelig et treningsprogram for resten også.. Har egne dager der jeg trener bryst osv...

Men syns rumpa har blitt veldig mye mindre på 3 måneder.. Vil jo gjerne ha sprett rumpa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det viktigste er at du har fremgang og får i deg bra mat, så spiller det ikke SÅ stor rolle om du kjører 10 reps eller 5 reps :)

Har fremgang ja! :) Men de siste dagene har det blitt litt for lite mat, men holder meg til kyllingfilè og proteinrik mat..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fremgang ja! :) Men de siste dagene har det blitt litt for lite mat, men holder meg til kyllingfilè og proteinrik mat..

Da er det bare å fortsette i samme spor, og gjerne bytte ut utfall i smith med bulgarsk utfall....og ting tar tid, mye svetting på gymmet, øke vektene og bra mat :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da er det bare å fortsette i samme spor, og gjerne bytte ut utfall i smith med bulgarsk utfall....og ting tar tid, mye svetting på gymmet, øke vektene og bra mat :)

De dagene jeg ikke trener med samboern, så tar jeg bulgarsk utfall istedet.. og litt andre øvelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, kjører på selv om det ikke er så morsomst og så er det jo pain i noen dager etterpå!:p

Det blir morsommere etterhvert da resultatene begynner å komme, både i form av bedre rompe og tyngre vekter :) og man må lide litt for skjønnheten ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir morsommere etterhvert da resultatene begynner å komme, både i form av bedre rompe og tyngre vekter :) og man må lide litt for skjønnheten ;)

Syns enkelte av øvelsene er morsomme, men utfall øvelsene er de jeg liker minst.. Har tatt en del bilder fra jeg starta og jeg allerede forandringer.. Ja, kommer til å lide lenge fremover! :) Men med hard jobbing så blir det jo resultater :) er mer motivert nå enn jeg noen gang har vært! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...