Gå til innhold

15 år trenger veiledning


15årveiledning

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er en gutt på 15år, blir 16 om et par dager.

Jeg er 185 høy og veier 84Kg. Har trent styrke i 1år nå. Jeg har spist i overskudd hele tiden, og jada, styrken kommer og kommer, i de 3 store ligger jeg nå på: Benkpress 97,5 Knebøy 110 og markløft 137,5kg. Jeg har spist alt jeg vil, alt fra is, til torsk til mcdonalds. Det som er problemet er at jeg ikke blir større, kun sterkere. Biceps er like liten, bein like små, hele kroppen altså, eneste jeg merker er at magan vokser. Seff har jeg vokst litt, men ikke noe mye i det hele tatt (sammenlignet med styrken).

Så hovedspm mitt er:

Hva skal jeg gjøre framvoer? Skal jeg forsette å spise i overskudd å få enda sterkere, men i tillegg blir jeg bare feit. Hva burde jeg gjøre??

Skal legge til at jeg kjører 5x5 3 ganger i uken.

Målet mitt er en fit kropp noe som zyzz feks.

Kosthold ca en vanlig dag:

8Brødskiver

3Egg

En prozyme shake

Kylling med ris og salat ( oftest 1 bryst, vinger, og 1lår)

0,5dl melk (hel)

3never med mandler

Og iblandt en saftig bicmac burger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Blir også irritert når ''Bro'' kompissene mine kjører benk, og biceps/triceps 3 ganger i uka har større overkropp en meg ;P

Er det virkelig så ille og ha en ekstra dag på armene osv? Merker jo på dem at de vokser, og tro meg de vet ikke vha mark og bøy er engang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du regnet ut macrosene dine? Hva er fordelingen din på proteiner, fett og carbs?

Det er ikke et fett hva man spiser. Seff kan man kose seg en gang i blandt med en big mac, eller hva nåenn, sålenge du spiser det du trenger først.

Hm, jeg er ikke så flink når det gjelder kosthold, orkeri kke å henge meg i det egentlig, er jo ikke jeg som bestemmer hva vi har til middag etc. Får jo såvidt lov til å kjøpe shake hehe (mødre vettu).... Men jeg spiser det jeg vil, altså jeg regenr med at jeg får i meg det jeg trenger??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir også irritert når ''Bro'' kompissene mine kjører benk, og biceps/triceps 3 ganger i uka har større overkropp en meg ;P

Er det virkelig så ille og ha en ekstra dag på armene osv? Merker jo på dem at de vokser, og tro meg de vet ikke vha mark og bøy er engang...

Prøv om bytt til en 2/3 splitt der du fokuserer på reps. i området 8-12 for en periode. Fokuser også på sakte negativer, bra teknikk og å ikke locke helt ut i topposisjon. Kroppen trenger variasjon innimellom for å vokse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hm, jeg er ikke så flink når det gjelder kosthold, orkeri kke å henge meg i det egentlig, er jo ikke jeg som bestemmer hva vi har til middag etc. Får jo såvidt lov til å kjøpe shake hehe (mødre vettu).... Men jeg spiser det jeg vil, altså jeg regenr med at jeg får i meg det jeg trenger??

Nei, men abs are made in the kitchen, not the gym, vettu ;) Du kan ikke regne med det hvis du prøver å bygge, det kreves planlegging og gjennomføring.

Prøv å få i deg 1.5-2 g proteiner pr kg kroppsvekt, 1 g fett pr kg kroppsvekt og fordel carbs som du vil. Pass på å ligge i overskudd, gjerne mer enn du har gjort tidligere hvis du føler at du ikke kommer noen vei. Hvis du ikke kan bestemme hva du skal ha til middag, har du fortsatt resten av dagen til å bestemme hva du skal spise :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...