Gå til innhold

Spørsmål angående PHAT


lasla

Anbefalte innlegg

Vurderer å begynner å trene PHAT etter en lengre periode med en 2 splitt, lurer på en del ting.

1. Hvordan ligge inn markløft, ser robert velger å ligge det inn som en erstatning for stangroing, menst layne norton anbefaler å ligge det inn på bein dagen. Hvis det blir lagt inn på beindagen skal det da ligges inn i tillegg eller som erstatning for strake markløft??

2. Går det greit å bytte om rygg/skulder dagen med bryst/armer dagen da eg føler eg restituerer ryggen fortere, føler det kan bli litt tøft med bryst lørdag og så mandag igjen.

3. En god erstatningsøvelse for dips, klarer rett og slett ikke den øvelsen, får ondt i fremside skuldre med en gang.. Har tenkt på en av øvelsene smalbenk, decline benk, kabel crossover med håndtakene festet nede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke snakk om å finne opp hjulet på nytt, skal bare legge inn markløft i programet, noe Layne Norton som har laget programet sier går helt fint, lurer bare på hvordan eg skal plassere det inn.

Ikke styrken det kommer ann på i dips, er bare veldig ubehagelig for skuldrene, og da velger eg å kutte det ut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare å kutte ut dips hvis du er sikker på at det gjør vondt selv med riktig teknikk, mange som har ubehag med denne øvelsen. Benkdips er tilbakestående, vinkelen er lite gunstig biomekanisk, og jeg kan tenke meg at du lett skader deg hvis du har ekstra belastning.

Jeg kjenner selv at det ikke skal mye til før noe i kroppen ryker med mine dips+50kg.

Smalbenk = konge. Hvis du vil ha en iso øvelse er franskpress og skullcrushers gode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...