Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har helt siden barneskolen aldri likt en brødskive/knekkebrød med noe svett pålegg som har ligget i en boks i noen timer. Så har enten droppet lunsjen eller brukt penger i kantina. Men begynte på videregående, begynte med trening mer seriøst, og tenker på dette med mat. Klarer det helt greit men sliter mest med denne lunsjen på skolen.. Ønsker å ikke måtte gå på en butikk eller i kantina, så noen av dere som har noen tips til god, sunn og næringsrik mat jeg kan ha med meg på skolen som jeg vil faktisk spise og ikke bare la boksen bli liggende med maten i? :-)

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/18689-skoleelev-og-matpakke/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Slettet
Har helt siden barneskolen aldri likt en brødskive/knekkebrød med noe svett pålegg som har ligget i en boks i noen timer. Så har enten droppet lunsjen eller brukt penger i kantina. Men begynte på videregående, begynte med trening mer seriøst, og tenker på dette med mat. Klarer det helt greit men sliter mest med denne lunsjen på skolen.. Ønsker å ikke måtte gå på en butikk eller i kantina, så noen av dere som har noen tips til god, sunn og næringsrik mat jeg kan ha med meg på skolen som jeg vil faktisk spise og ikke bare la boksen bli liggende med maten i? :)

Spis det du ellers ville spist, bare tilbered det sånn at du kan ta med..

Omelett+grønnsaker

kylling,ris+grønnsaker

tunfisk salat

diverse salater

VGS har jo ofte vannkoker/micro--> havregryn

Det handler bare om "Prioritering" og "Hvor stygge blikk" du takler :) Enkelte vil nok si "Hva faen" hvis du kommer kylling og ris på skolen uten å være "Uthevet treningsnarkoman" :) Men det takler du vel?:)

Gjest SlettetBruker3

Veldig gode forslag du har fått her, viktig at du avkjøler maten før du tar det i boksen, da slipper du lukt :) På Ark selger de også matbokser hvor lokket er kjøleelement som du har i fryseren! Holder maten kald og frisk i mangemange timer!

Og noen blikk og spørsmål må man tåle i starten, men det går over! "Æsj, tunfisk, liker du det?" har jeg hørt et par ganger for å si det sånn. Men vennene mine har innsett hvor smart det egentlig er, sparer mye penger på denne måten, og nå får jeg egentlig bare skryt for at jeg gidder å ta meg tid til å lage min egen mat.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...