Gå til innhold

Måling av fettprosent o.l.


StineB

Anbefalte innlegg

Har testet den maskinen (som jeg ikke kommer på navnet på) de har på Elixia, hvor du stiller deg på og holder i to hantler. Den måler alt fra fettprosent til proteiner osv. Har dere kjennskap til den? Hvor nøyaktig er resultatet, og hvor mye kan jeg stole på den?

Ny her, så visste ikke helt hvor jeg skulle spørre om dette. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du tenker nok på inbody 720?

Den er ikke veldig nøyaktig. Jeg har forstått det slik at resultatet blir påvirket av hvor mye vann du har drukket blant annet, og at den kan bomme en del på fettprosent-anslaget. Uansett så kan det være en grei måte å sjekke fremgangen på om du tar testen på et senere tidspunkt og sammenligner med de du fikk nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har testet den maskinen (som jeg ikke kommer på navnet på) de har på Elixia, hvor du stiller deg på og holder i to hantler. Den måler alt fra fettprosent til proteiner osv. Har dere kjennskap til den? Hvor nøyaktig er resultatet, og hvor mye kan jeg stole på den?

Ny her, så visste ikke helt hvor jeg skulle spørre om dette. :)

Hvor tok du den forresten? Ser du også er fra Rogaland. Hadde vært litt morsomt å tatt testen en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tatt den to ganger (begge gratis, ville nok ikke betalt det de vil ha for å ta testen), og sammenliknet. Resultatet stemte godt med hvor mye jeg har trent andre gangen kontra første. :) Jeg trener på madla. Hva med deg? Mye mulig det er inbody ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tatt den to ganger (begge gratis, ville nok ikke betalt det de vil ha for å ta testen), og sammenliknet. Resultatet stemte godt med hvor mye jeg har trent andre gangen kontra første. :) Jeg trener på madla. Hva med deg? Mye mulig det er inbody ja!

Ja, tror nok at selv om den tar ganske feil så tar den ofte feil på samme måte, så det går an å sammenligne til en viss grad. Okey. Der skulle jeg trene en gang, men da var det selvfølgelig stengt. Jeg trente på Elixia Bryne, men har en pause fram til etter jul. Begynner på Bryne igjen etter nyttår om jeg enten får bedre tilbud eller begynner som PT der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg målte meg på en sånn og kom ut med 28,9% fett og hofte-midje-ratio på 0,81. I følge klype og ekspertvurdering er jeg på 26%, og i følge målebåndet er midjeratioen min på 0,66.. Så den la til 3% fett, og 25 cm rundt midjen.. Joda.. :confused: En sånn maskin funker best hvis man gjentar målingen etter noen mnd, og ser på forbedring i stedet for å henge seg opp i tall. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...