Gå til innhold

Trenge hjelp til rett kosthold og trening!


Helene921

Anbefalte innlegg

Eg e ei jenta på 20 år som e 170 cm høg og vege ca 56 kg.. Har trent ein del styrke og kardio det sista halvåret, men ønske å stramma opp mage,rumpe,lår osv..

3 dagar i veko så trene eg heile kroppen med dei ulike styrkeapparato, også prøve eg å komma meg på gruppetimar med kardio, spinning osv dei dagane eg ikkje trene styrke.. Tar ca 3*10 repitesjonar på dei ulike apparata. Slite litt med om eg trene rett, og om ka kosthold eg har.. Ser liksom ingen framgang på kroppen endå...:cautious: Her e det eg ete i løpet av ein dag:

Frokost: 2 knekkebrød med makrell og majones + vatn.

Lunch: 4-5 knekkebrød med makrell og majones + vatn.

Når eg komme heim før trening: 1 grovt vita hjertegod rundtstykke med skinke og majones/eggerøre og skinke + melk.

Etter trening: Strimla svinakjøtt/kyllingfilet med brokkoli og gulrøtter + melk.

E så utruli dårlig på å finna variert mat, og ka mat eg kan ete på jobben liksom.. trenge virkeli råd ang. trening og kosthold!!! :-))))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du spiser ikke spesielt bra nei...minner mye om mitt kosthold da jeg var 20, bare at mitt var nok enda verre :) Nå er jeg over 40, så det er håp. Først: Knekkebrød er det svært lite næring i. Det er der du må starte, hva er det du kan spise som det er NÆRING i? Fett, proteine, vitaminer, mineraler. Her hjelper det ikke å si: Det liker jeg ikke. Så du kan starte med å få i deg noe annet enn knekkebrød. Du kan gjerne spise makrell, men da UTEN knekkebrødet. Tro meg, det går kjempefint etter et par dager. Jeg hiver gjerne i meg 2 bokser på rappen til lunsj...og jeg likte ikke fisk engang, før jeg tvang meg selv til å legge om kostholdet. Det finnes mye fisk, laks i alle varianter for eksempel, men sats på å spise så rent som mulig, altså prøv å ikke spise mye "ferdigmat", eller mat som er behandlet mye. Men ikke bli fanatisk. Dernest: Kast alt som heter vita ut av huset, grav det ned og dynk faenskapen med hvitløk. Bruk ikke det svineriet en time mer, kjøp sunt, ordentlig meierismør eller setersmør. Du nevner eggerøre med skinke, det er bra. Maten etter trening er heller ikke verst. Kan du også variere med reker og andre skalldyr, varier med morsomme og ukjente grønnsaker, kjøp urter og sett smak på maten, kylling med finhakket blomkål og overøst med dijonsennep er nydelig mat. Prøv gjerne å få deg innmat, som okselever. Nyyyydelig mat, og haugevis av næring der. Muk kjøtt= bedre enn finskåret kjøtt osv. Tenk deg hva du får i naturen, du finner fisk, men ikke fiskepinner. Du finner elg, men ikke elgpølse osv.

Treningen bør du få en veileder til å se på, eller en PT, det er veldig vanskelig å se sånn rett over nettet :) Men apparater er neppe det mest optimale etter et halvt år, det finnes mange måter å variere på, og apparater gir ikke store muligheten til det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...