Gå til innhold

Er dette et awsome 3 dagers styrkeprogram?

thopet

Anbefalte innlegg

Hvis du vil hjelpe, les kommentaren min under programmet også!

Mandag:

Benkpress 5 serier 8 reps

Knebøy 3 serier 8 reps

Skråbenk 3 serier 8 reps

Sittende roing 3 serier 8 reps

Planke

Onsdag:

Chins 4*max + 30 sekunder negativ til slutt på hver serie

Markløft 3 serier 8 reps

Arnoldpress 3 serier 8 reps

Franskpress 3 serier 8 reps

Planke

Fredag:

Benkpress 5 serier 10 reps

Knebøy 3 serier 8 reps

Nedtrekk foran 3 serier 8 reps

Stående roing 3 serier 8 reps

Planke

Målet er å trene hele kroppen, men hovedfokuset vil ligge på å øke 1RM i benkpress og max antall chins. Jeg trenger et styrkeprogram som fungerer ved siden av løpe, sykkel og svømmetrening - derfor er det passe med tre dager styrke.

Benkpressen som jeg har satt opp på mandag og fredag har jeg hatt kjempe resultater med tidligere, så det blir sånn uansett.

Kan jeg fjerne noe? Legge til noe? Har du troa på at dette vil gi resultater? Kaster jeg bort tid?

:-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Idiotisk? Ikke nødvendigvis. Finnes det bedre måter å bli sterkere i 1RM benkpress enn 5x10 + 5x8? Meget mulig, men alt er nå bedre enn ingenting.

Ref mark og knebøy hver dag,er ikke litt av poenget med å trene at det SKAL bli tungt i lengden?Er jo ingen som har blitt særlig swole av å vifle rundt med rosavekter all day heller. Selv vil jeg påstå at du blir sterkere raskere av å trene med færre repetisjoner,men hvis du ikke er åpen for å lempe på kravene der så får det jo være:)

Hvis du driver med løping,svømming og sykling(Ironman av noe slag?) pluss styrketrening, da håper jeg vitterlig du vet å spise som en hest og sove som et murmeldyr utenom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Idiotisk? Ikke nødvendigvis. Finnes det bedre måter å bli sterkere i 1RM benkpress enn 5x10 + 5x8? Meget mulig, men alt er nå bedre enn ingenting.

Ref mark og knebøy hver dag,er ikke litt av poenget med å trene at det SKAL bli tungt i lengden?Er jo ingen som har blitt særlig swole av å vifle rundt med rosavekter all day heller. Selv vil jeg påstå at du blir sterkere raskere av å trene med færre repetisjoner,men hvis du ikke er åpen for å lempe på kravene der så får det jo være:)

Hvis du driver med løping,svømming og sykling(Ironman av noe slag?) pluss styrketrening, da håper jeg vitterlig du vet å spise som en hest og sove som et murmeldyr utenom?

Jeg er åpen for alt! :) Trekker det tilbake! Gjør om posten til "Jeg skal trene styrke 3 dager i uka - hva skal jeg trene?" - Benkpress og Chins er et hovedmål!

Ironman høres kjent ut ;) Jeg spiser som en hest, sover som et murmeldyr, og har overhodet ikke noe annet liv. Ganske stusselig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går ut ifra at du er ganske fersk,å opplegget du har lagt ut ser bra ut alltså men jeg hadde prioitert mer styrke som 3x5 eller 5x5 ..Jeg ville da ville jeg anbefalt på det sterkeste å starte me starting strenght!!!!få opp din styrke på et godt nivå som mulig.Å kjøre et mer styrke orientert program mener jeg at det er desto viktigere at du har baseløft teknikken iorden.et eksempel er broren min han begynter å trene i midten av desember og nå trente han sist me 5x4 95kg i knebøy å mark og i benken 65 kg 5x4 det vil jeg kalle for en god progresjon:) å fortsatt har endel å gå på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...