Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei, går nå på diett og har i meg ca 2000 kcal om dagen, er mann og veier rundt 85 kg. Har i det siste fått en sykdomsfølelse i kroppen etter måltider, blir småkvalm og uvel. Har tidligere kunnet innta enorme mengder mat uten problem. Gått på diett litt over en måned og ser allerede ganske gode resultater.

Flere som har opplevd noe lignende. Har magesekken min rett og slett tilpasset seg/krympet og blir litt sjokka når jeg hiver i meg 400 g kjøttdeig(middagen min er ofte 400g krydret kjøttdeig), eller er det andre grunner?

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/18512-d%C3%A5rlig-etter-m%C3%A5ltider/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tilbereder du maten ordentlig? Jeg kan fort bli litt dårlig om jeg ikke steker maten min riktig. Jeg føler meg av og til dårlig etter jeg spiser sterk mat( selv om jeg elsker det) og mcdonalds/burgerking osv.

Gjeller det kun kjøttdeigen eller kan blir du like dårlig av 400g laks/kylling/koteletter osv?

Hmm, steker da kjøttdeigen til alt "rosa" er borte pluss et par, tre minutter til.Har hittil for det meste skjedd med kjøttdeig som jeg kan huske akkurat nå ihvertfall. Men kan jo forsøke å steke den litt mer neste gang. Elsker selv sterk mat, så vil ikke akkurat kalle disse middagene spicy da jeg bare hiver på litt salt, pepper og kanskje litt sukkerfri ketsjup.

Opplever det samme selv når jeg er på diett, uten at jeg har noen forklaring på det. Spesielt de måltidene rett etter trening. Tror det skyldes en av følgende; (For) mye grønnsaker på en gang, for mye mat rett etter trening eller for ensformige proteinkilder (skjer først og fremst med torsk her. Og jeg ha nok spist kvota mi med torsk for å si det sånn....). Men det trenger absolutt ikke skyldes noen av disse, dette er bare tanker jeg har gjort meg.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...