Gå til innhold

Litt hjelp på kosthold for mor:)


Anbefalte innlegg

Hei dere:)

Jeg kunne hatt nytte av litt assistanse til å hjelpe mammaen min med å få tilbake energien og komme ned i vekt på sikt.

Hun har de siste årene hatt stor påkjenning med kreft ,behandling,operasjon og tiden etter var veldig hardt både for kropp og psyke. Så dette har resultert i at hun nå i dag har null energi,og generellt bånn i bøtta.

Hun gikk ned 20 kg tidligere men har gått de opp igjen nå og kommer ikke av flekken...har trent i to år hos fysio og sluttet pga at hun ikke fant motivasjonen til slutt da hun ikke gjorde annet enn å legge på seg. Dette kommer selvsagt av trøstespising av snop og kaker og samtidlig dårlig kosthold,ikke nødvendigvis Matvarer men sammensetning av de og for lite mat generellt. Hun har også tatt medisin for kreft,femmar eller noe i den dur,som også er med på å øke sjangser for vektoppgang. Hun har nå sluttet med den.

Litt mer fakta: 52 år,120 kg,167 høy.

har for høye verdier av kalsium så kan ikke spise noe melkeprodukter,samt noe nøtteallergi,så helst minst mulig av det.

Kunne tenkt meg litt innspill av Matvarer og slikt ,for synes det er litt vanskelig å sette opp en plan for henne når hun ikke kan spise alt:/ Jeg selv hacker opp meste av proteinkildene på kjøtt,fisk og mejeriprodukter..hun har kjøtt liksom...Hun er ikke noe voldsom kjøttspiser. Så hvor mye protein feks?

Hun skal bare gå turer fremover til kosten er på stell,hun har også begynnelse benskjørhet(7%) i hofte,så fibromyalgi i tillegg,så vet hun bør trene men fremover til energien er tilstede går hun turer og går mye på jobb,100% stilling.

Håper noen kan hjelpe meg å hjelpe min gamle mor her,hehe,jeg vil så gjerne se henne i bedre form og med mer energi :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den normale grovkarbo"dietten"/livstilen hjalp meg ned 15 kg på kort tid.. Anbefaler den til alle!!!

Du kan jo mye om mat, så det er litt skummelt å gi deg råd her, haha :blush: Det er vel "hvetevarer" som gjør at mange mister energien, og får i seg sukker. Er man nazi på dette så finner hun nok formen ganske snart, sukker er "vitamintyver" så det er vel der hun må ha fokus! Ønsker henne masse lykke til, kjøp en hund som må på tur flere ganger daglig.. hehe, funket også for MEG da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den normale grovkarbo"dietten"/livstilen hjalp meg ned 15 kg på kort tid.. Anbefaler den til alle!!!

Du kan jo mye om mat, så det er litt skummelt å gi deg råd her, haha :blush: Det er vel "hvetevarer" som gjør at mange mister energien, og får i seg sukker. Er man nazi på dette så finner hun nok formen ganske snart, sukker er "vitamintyver" så det er vel der hun må ha fokus! Ønsker henne masse lykke til, kjøp en hund som må på tur flere ganger daglig.. hehe, funket også for MEG da :)

Hehe,søt du er da:D Jeg er vel ikke farlig å gi råd til,jeg er jo her fordi jeg ikke føler jeg har nok peil selv:) Men jeg tror nok at en vanlig omlegging passer henne best ja,hun er ikke glad i lavkarbo mat:P

Det jeg synes er vanskelig da,er at hu ikke kan ha melkeprodukter:/nøtter er d som redder når for lite inntak feks..men hu kan ha max en neve daglig.

Takk for innspill ivettfall:D

Noen som vil hjrlpe meg videre her?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...