Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har satt opp diett ,men er litt usikker på hvor mange kcal kroppen bruker på å holde deg i livet ? Hvis man bare hadde lagt å chilla hele dagen. Hadde vert greit å funnet ut av,sånn at jeg vet om jeg ligger mye i underskudd på dietten eller om det bare er snakk om liiiite underskudd! Håper noen kan hjelpe, hadde vert nice :) sitter pris på all hjelp :)

Fortsetter under...

Gjest Slettet
Jeg har satt opp diett ,men er litt usikker på hvor mange kcal kroppen bruker på å holde deg i livet ? Hvis man bare hadde lagt å chilla hele dagen. Hadde vert greit å funnet ut av,sånn at jeg vet om jeg ligger mye i underskudd på dietten eller om det bare er snakk om liiiite underskudd! Håper noen kan hjelpe, hadde vert nice :) sitter pris på all hjelp :)

Velkommen til Facebook - logg inn, registrer deg eller lær mer --> søk fitnessbloggen--> inn på siden--> kcal kalkulator--> sett inn tall--> velg aktivitetsnivå--> du får vedlikehold ;)

Hmm..kan det stemme då ? Jeg veier 68kg,regnestykket blir då

68x30=2040 kcal

Høres litt høyt ut i mine ører då ?

På dietten har eg lagt den opp til 1800kcal. Og de føles beintøfft ut no dem førrste dagene! :p Men vet av erfaring at de gir seg etter èn uke eller to. låg på 2000-2400 kcal før.

Annonse

prøv par uker på 1800 og se og evt juster opp eller ned

Det er bedre å starte nærmere vedlikehold, og justere nedover. På den måten har man noe å gå på.

Hmm..kan det stemme då ? Jeg veier 68kg,regnestykket blir då

68x30=2040 kcal

Høres litt høyt ut i mine ører då ?

På dietten har eg lagt den opp til 1800kcal. Og de føles beintøfft ut no dem førrste dagene! :p Men vet av erfaring at de gir seg etter èn uke eller to. låg på 2000-2400 kcal før.

Desverre er det slik at uavhengig av hva du måtte føle eller tro høres rart eller høyt ut, så trenger faktisk kroppen din omtrent 2000 kcal bare for å holde deg i gang og vedlikeholde vekta di om du gjør absolutt ingenting.

Du kan jo prøve en kalorikalkulator, f.eks. denne:

Kalorikalkulator.no - Regn ut ditt kaloriforbruk

Der gjettet jeg på høyden og aktivitetsnivået ditt, men bare du er moderat aktiv vil vedlikeholdsnivået ditt være på omtrent 2300kcal. Trener du hardt nærmer det seg 2500. BMR, Base Metabolic Rate, altså det som kreves bare for å holde deg i live er ca. 1500kcal. Derfor ville jeg anbefalt å starte på ~2000-2200kcal om dagen et par uker for å se hva som skjer. Går du ikke ned kan du kutte 100kcal fra dagsbudsjettet en ukes tid og se om det løsner.

Starter du så lavt som 1800 er det ikke det helt store justeringsrommet før du nærmer deg 1500, og da er du alt for lavt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...