Gå til innhold

Hvordan gå ned i fettprosent?


Sunniva Marie

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Om du er 164 og veier 56 kg skal du i allefall ikke ned i vekt om du vil beholde helsa, så det kan du bare slå fra deg med det samme.

Sunn mat er kjøtt, fisk, grønnsaker, nøtter, meieriprodukter, sopp, frukt, bær, egentlig det meste som ikke har ingredienser. Av dette kan du spise omtrent til krampa tar deg samtidig som du trener hard styrke for å forme kroppen (du vet.. faste lår, timeglassfigur, sprettrumpe). Når vekta går opp fordi du legger på deg litt muskler blir kroppen fastere og finere, og fettprosenten går ned.

Utover det er det vanskelig å gi noen spesifikke råd. Tenk for all del at du ikke skal ned i vekt, i allefall! Er det fasongen på kroppen du er misfornøyd med vil slanking bare gi den akkurat samme kroppen men i litt mindre versjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du er 164 og veier 56 kg skal du i allefall ikke ned i vekt om du vil beholde helsa, så det kan du bare slå fra deg med det samme.

Sunn mat er kjøtt, fisk, grønnsaker, nøtter, meieriprodukter, sopp, frukt, bær, egentlig det meste som ikke har ingredienser. Av dette kan du spise omtrent til krampa tar deg samtidig som du trener hard styrke for å forme kroppen (du vet.. faste lår, timeglassfigur, sprettrumpe). Når vekta går opp fordi du legger på deg litt muskler blir kroppen fastere og finere, og fettprosenten går ned.

Utover det er det vanskelig å gi noen spesifikke råd. Tenk for all del at du ikke skal ned i vekt, i allefall! Er det fasongen på kroppen du er misfornøyd med vil slanking bare gi den akkurat samme kroppen men i litt mindre versjon.

Jeg vil ikke gå ned i vekt, er fornøyd med 56.. Men problemet mitt er fettprosenten! Vil stramme opp, og fjerne det ekstra fettet om du skjønner. Er det best med cardio eller styrke, eller begge deler? blir forvirret over alles meninger om det. Hva skal jeg spise for å få fettforbrenningen i gang? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelper ikke å redusere fettprosenten, om det ikke er noe muskler under der (56 kilo på 164 cm er ikke veldig mye) . Du kan heller ikke punktforbrenne fett fra magen. Tren tung styrketrening og spis maten din så vil du få et mye bedre resultat en å gå på diett.

Er enig i det du forsøker å si, men husk at økt muskelmasse betyr lavere fettprosent. Muskler er også det som gir en kropp timeglassfiguren, fine bein, fast figur, og sprettrumpe, og det øker også forbrenninga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er enig i det du forsøker å si, men husk at økt muskelmasse betyr lavere fettprosent. Muskler er også det som gir en kropp timeglassfiguren, fine bein, fast figur, og sprettrumpe, og det øker også forbrenninga.

Så jeg burde satse på styrketrening? Spiller håndball 2 ganger i uken. Hva slags styrketrening er bra for magefett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vil ikke gå ned i vekt, er fornøyd med 56.. Men problemet mitt er fettprosenten! Vil stramme opp, og fjerne det ekstra fettet om du skjønner. Er det best med cardio eller styrke, eller begge deler? blir forvirret over alles meninger om det. Hva skal jeg spise for å få fettforbrenningen i gang? :)

Ikke tenk på fettforbrenning om du skal stramme opp. Da er det ene og alene styrketrening som gjelder. Husker ikke alle de anbefalte artiklene, men du kan jo starte med denne:

Styrketrening for nybegynnere - Fitnessbloggen

Det viktigste for å ha en stram fin kropp er å spise nok, spise noenlunde sunt, og trene hard styrke på en smart måte. Baseøvelsene er utvilsomt det man får mest igjen for å trene, både med tanke på kjernestyrke, skadeforebygging, antall muskler du trener i en jafs, og energien du bruker opp på en trening.

Kardio kan du legge på hylla, med mindre du liker det og har lyst på bedre kondis. Det er ingen annen grunn enn dem til å trene kardio, og det kan i tillegg komme litt i veien for styrketreninga (som ved sidenav maten er det viktigste).

Så jeg burde satse på styrketrening? Spiller håndball 2 ganger i uken. Hva slags styrketrening er bra for magefett?

Det er ingen trening, hverken styrke eller noe annet, som er "bra for magefett". Som jeg allerede har sagt: du må trene styrke -hele kroppen- og spise nok, for blir du sterkere blir kroppen fastere. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...