Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har lest uttallige tråder og artikler og en hel del er veldig matnyttig for meg som er ganske fersk, på en annen side blir det til slutt en jungel og det har vel blitt mye å fordøye på veldig kort tid. ;)

Jeg har egentlig et fokus på å å skulle ned i vekt. Hele 10 kg. Men nå har jeg for alvor begynt å trene styrke. Startet med utgangspunkt i denne Treningsprogram for nybegynnere - Fitnessbloggen

og vil vel tilegne meg mer kunnskap og forandre litt etterhvert. Men per dags dato vil jeg nok holde meg her en god stund.

*Har jeg forstått det riktig at man ikke skal ha så fokus på vekt når man trener styrke mtp at muskler veier mer enn fett?

*Burde jeg trene kondisjonstrening i tillegg?

*Vil jeg med kontinuerlig styrketrening 3-4 ganger i uka oppnå vektreduksjon?

Jeg spiser normalt, spiser lite søtsaker etc og jobber med å finne litt sunnere løsninger både her og der.

Ønske er vel å kunne gå ned de ekstra kiloene og i tillegg få mer muskelmasse. Tror jeg kanskje er litt for opphengt i vekt??

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/18127-styrketrening-og-vektnedgang/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har lest uttallige tråder og artikler og en hel del er veldig matnyttig for meg som er ganske fersk, på en annen side blir det til slutt en jungel og det har vel blitt mye å fordøye på veldig kort tid. ;)

Jeg har egentlig et fokus på å å skulle ned i vekt. Hele 10 kg. Men nå har jeg for alvor begynt å trene styrke. Startet med utgangspunkt i denne Treningsprogram for nybegynnere - Fitnessbloggen

og vil vel tilegne meg mer kunnskap og forandre litt etterhvert. Men per dags dato vil jeg nok holde meg her en god stund.

*Har jeg forstått det riktig at man ikke skal ha så fokus på vekt når man trener styrke mtp at muskler veier mer enn fett?

*Burde jeg trene kondisjonstrening i tillegg?

*Vil jeg med kontinuerlig styrketrening 3-4 ganger i uka oppnå vektreduksjon?

Jeg spiser normalt, spiser lite søtsaker etc og jobber med å finne litt sunnere løsninger både her og der.

Ønske er vel å kunne gå ned de ekstra kiloene og i tillegg få mer muskelmasse. Tror jeg kanskje er litt for opphengt i vekt??

1. helt riktig, du burde heller fokusere på fremgangen i speilet enn vekten.

2. Du trenger ikke det, men om du har lyst så kan du legge til noen kondisjonsøkter.

3. Ja. om du spiser rett så vil nok vektnedgangen komme etterhvert, men ikke stress om vekta går opp. Det kan det være flere årsaker til, ikke bare at det er fett.

-10kg burde ikke være målet ditt, stramme opp kroppen burde være det.

Du kan fint veie det samme som du gjør nå å være en babe

Jeg har for aller første gang, ved treningsstart, tatt et "førbilde" hehe.. etter oppfordring fra andre. Syntes nesten bare det var flaut :p

JEg håper jo at disse 3-4 øktene i uka med tung styrke, etterhvert vil vise noen resultater. man blir vel kanskje litt vell opphengt i vekt når man frem til nå har gått ned nesten 32 kg (etter det tyngste på slutten av siste graviditet) hvorav 24 av de var det jeg gikk opp.. SÅ har hatt litt å gå på i forkant.. BMI tilsier at jeg er overvektig.. og det har vel brent seg fast litt, samt at jeg tidligere har trent og da ligget på 68...

Skal forsøke å styre unna vekta, den bare klusser det til for meg..

Takk for svar :D

Annonse

Jeg har for aller første gang, ved treningsstart, tatt et "førbilde" hehe.. etter oppfordring fra andre. Syntes nesten bare det var flaut :p

JEg håper jo at disse 3-4 øktene i uka med tung styrke, etterhvert vil vise noen resultater. man blir vel kanskje litt vell opphengt i vekt når man frem til nå har gått ned nesten 32 kg (etter det tyngste på slutten av siste graviditet) hvorav 24 av de var det jeg gikk opp.. SÅ har hatt litt å gå på i forkant.. BMI tilsier at jeg er overvektig.. og det har vel brent seg fast litt, samt at jeg tidligere har trent og da ligget på 68...

Skal forsøke å styre unna vekta, den bare klusser det til for meg..

Takk for svar :D

Jeg er også overvektig ifølge bmi og jeg er overhodet ikke feit.

Jeg har tusenvis av før bilder, og jeg lover deg at når du sammenligner før og etterbilde om noen måneder så blir du virkelig glad om du fortsetter! :)

Ikke vær flau, alle begynte en plass.

Kjente jeg ble litt lettet når du skrev det med bmi... thanks.. Det trengte jeg :joyful:

da er det bare å fortsette da og se frem til forandringer så bør komme etterhvert :D

dette med matinntak er vanskelig.. jeg aner ikke hvor mange kalorier jeg får i meg i løpet av en dag, og ikke hva de forskjellige matvarene inneholder av kalorier men spiser typiske "sunne matvarer". Og har den siste tiden blitt megasulten på kveldene bare et par timer etter inntak av middag som feks kan være laks og grønnsaker og ris... Vet ikke om det er kroppen som bare ikke helt er med på notene ennå.. :p

Kjente jeg ble litt lettet når du skrev det med bmi... thanks.. Det trengte jeg :joyful:

da er det bare å fortsette da og se frem til forandringer så bør komme etterhvert :D

dette med matinntak er vanskelig.. jeg aner ikke hvor mange kalorier jeg får i meg i løpet av en dag, og ikke hva de forskjellige matvarene inneholder av kalorier men spiser typiske "sunne matvarer". Og har den siste tiden blitt megasulten på kveldene bare et par timer etter inntak av middag som feks kan være laks og grønnsaker og ris... Vet ikke om det er kroppen som bare ikke helt er med på notene ennå.. :p

Noter ned hva du spiser og hvor mye du spiser av det iløpet av en uke så får du en oversikt over hva du får i deg.

Bruk fitnessbloggen sin kalorikalkulator som du finner på deres facebook-side for å få en pekepunkt på hvor mye du skal ha i deg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...