Gå til innhold

Den der babe-bikini-kroppen, vet dere..


Felicie

Anbefalte innlegg

Hei :-D Her er utgangspunktet mitt: 167,5 cm høy, veier 52,5 kg og er 17 år gammel.

Jeg gikk ned 10 kg på et halvt år p.g.a at jeg slet med spiseforstyrrelser og overtrening. Jeg løp mye og trente litt styrke. Nå trener jeg mye styrke og løper mindre. Jeg spiser mye mer og må ihvertfall opp til 55 kg for å fungere "normalt".

Jeg har alltid ønsket den der babe-bikini-kroppen. Ikke som fitness-modellene eller fotballfrue, men dere vet disse jentene med slanke og stramme bein (men ikke synlige, bulkete lår), sprettrumpe, flat mage med en liten liten kontur av magemuskler, stramme armer (ala Cameron Diaz) og pupper.

Jeg så ikke slik ut da jeg veide 63 kg og jeg så heller ikke slik ut da jeg var på det minste; 50 kg. Nå trener jeg en 2-splitt der jeg trener ganske hardt bein, rumpe & mage på mandager og torsdager, mens rygg, bryst, skuldre & armer på tirsdager og fredager. Jeg kjører cirka 20 min rolig jogg på tredemølla disse dagene og går turer, skiturer og av og til på Zumba-timer noen andre dager.

Siden jeg har så lav fettprosent nå får jeg fort tydelige muskler og jeg syns lårene mine har blitt litt bulkete og magen nesten sånn mannlig macho bulkete. Det er sikkert litt overdrevent i mine øyne, men jeg ønsker ikke sånne fitness-lår. Selvom de ikke blir store i omkrets fordi jeg er så tynn så ser de ikke noe fine ut med store muskler. SYNES JEG DA. Og trener hardt på armer og øker vektene gradvis, men ønsker heller ikke veldig markerte muskler der..

Så spørsmålet mitt er; trener jeg helt feil for mine ønsker?

(Og ja, jeg vet det handler mye om genetikk.. Min genetikk gir meg ihvertfall større lår enn resten av kroppen, såpass vet jeg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er dessverre slik at jeg bare kan henvise deg til gode artikler, men slik som du forklarer ditt syn på din egen og "ideal" kroppene så er det nok lite vi kan gjøre da dette ikke har helt rot i virkeligheten. Beklager.

Du kan prøve å lese, og GJØRE slik: Styrketrening for nybegynnere - Fitnessbloggen

Det du trenger er et bra styrketreningsprogram, mer mat, mindre cardio.

Ellers sier du ingenting om hva du faktisk trener nå, bare om hvordan folk ser ut og hvordan du ser ut. Noe vi ikke kan lage et program skreddersydd for å få høyrearmen til Cameron Diaz, beina til Chuck Norris og håret til Jennifer Aniston.

Jeg anbefaler deg at du f.eks spør på nytt og ta med:

dagens program

Høyde, vekt og kjønn

Hva du spiser

hva faktisk målet ditt er

Les også dette:

Spiseforstyrrelser på forumet - informasjon | Fitnessbloggen Forum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...