Gå til innhold

Hjelp ang kosthold/kcal til trening.


tvu

Anbefalte innlegg

Jeg er 170, veier 71 kg. Trener styrketrening 3 ganger i uka og fotball 1 gang i uka. Ganske lite med cardio rett og slett.

MÅLET mitt er og bygge muskler samtidig få vekk MAGEFETTET!!

Skal verken ned eller opp i vekt.

Har søkt og lest rundt på nettet ang kosthold, .men finner så mange forskjellige svar.

Get Started Pack - Jordbærsmak Proteinfabrikken - Proteinfabrikken NO

Kjøpte det start pakka der . Og dette er eks på en dag med trening.

Frokost: Whey Tech, Daily Vit, Daily Min, Super Omega 3-6-9, Kreatin Monohydrat.

Lunsj: Whey Tech + kyllinglår med grønnsaker.

Lunsj: kyllinglår med grønnsaker.

30 minutter før trening: Kreatin Monohydrat .

Etter trening: Whey Tech, Carbo Fuel, Kreatin Monohydrat.

Middag: Super Omega 3-6-9, + proteinrik middag: (kjøtt, fisk, fugl, egg).

Kvelds: Whey Tech.

Noe innspill eller tips til mitt kosthold? Vil jeg oppnå målet mitt med dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvordan ser treningsprogrammet ut? Hvordan er styrken i øvelsene?

Du må ved første øyekast spise SKIKKELIG mat, ikke Ronnie Coleman-style yo-dawg eat this build muscles quick. Det du spiser er klassisk nybegynner feil. Kosthold må først være på plass før du i det hele tatt begynner å tenke på tilskudd i form av kreatin osv. Å bygge muskler er en lang og tidskrevende prosess og du må lære deg å gjøre det om til en livsstil. Det er da resultatene kommer.

Du sier hverken noe om mengder mat, og det du får i deg av proteiner er omtrent bare fra proteinpulver. Av karbohydrater spiser du carbo fuel og grønnsaker, og de fettsyrene du får i deg får du fra tilskudd. Du spiser verken nøtter, avocado, kokosmelk, olivenolje.

Jeg vil tippe du har en BMR på rundt 2600-2700 på ditt aktivitetsnivå. Det vil si at dersom du spiser denne mengden kalorier når du trener 3-4 ganger i uken vil vekten stå stille. Lag deg en plan med 3-4 måltider til dagen. Proteiner på rundt 2,2g per kg kroppsvekt på treningsdager og rundt 2g per kg kroppsvekt på treningsfri. Få i deg noe fuckings stivelse i form av ris, potet, havregryn og frukt. Proteiner fra kylling, fisk, kjøtt, egg, mager kesam/cc. Fett fra deg jeg skrev ovenfor. Finn ut hva du trives med av karbo/fett. Vent et par uker før du justerer noe da kroppen må vende seg til normal mat. Juster deretter ukentlig etter fremgang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det første og viktigste å få på plass er det faktum at kroppen ikke er i stand til å slanke vekk fett fra ett bestemt sted, såkalt "punktslanking":

Dette er rett og slett umulig uten dyre kosmetiske inngrep.

Om du vil ned i fettmengde, må du nødvendigvis ligge i kaloriunderskudd. I så henseende er ikke kyllinglår det beste alternativet å spise flere ganger om dagen, da det er ganske mye energi i det. Kyllingbryst er langt magrere og et bedre valg,hvis tilgjengelig. Har du noen anelse om hvor mye kalorier du får i deg i løpet av en dag, evt fordeling av proteiner/karbohydrater/fett?

Hvor lang treningshistorie har du? Hvor mye løfter du? Har du noen mål om å f.eks gjøre det stort på fotballbanen,eller bare se fantastisk ut til sommern?

Vet neimen ikke heller om det er vits i å gønne på med alaskens tilskudd hvis du er så tidlig i treningsløpet ditt som jeg antar, tilskudd er bare mønepynt,; ganske lite vits hvis du ikke har bygget grunnmuren allerede.

Selv vil jeg kanskje anbefale deg heller å fokusere på styrke enn å desperat prøve å slanke vekk litt av magefettet, om du blir stor og sterk og ekstra awesome kommer ingen til å legge merke til at du ikke går med 15pack.

Edit: Damnit,slått på målstreken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mhm takk for innspill. Føler meg som en komplett idiot nå.

Jeg trener 2 split program.

Mandag ( Bryst og triceps)

Flatbenk manualer 20x12x3

Skråbenk manualer 18x10x3

Dip 10-8-8

Flyes manualer 14x12x3

Dumbellstående manualer 16x12x3

ez bar triceps 17x10x3

pushdown med stang 15x12x3

onsdag (rygg og biceps)

markløft 50x10x3

pendlay roing 30x12x3

nedtrekk 35x12x3

barbell ez curl 12,5x12x3

incline dumbell curl 8x12x3

hammer curl 8x12x3

fredag(ben og skuldrer)

knebøy 90x12x3

beinpress 120x12x3

stående tåhev 100x12x3

liggende lårcurl bak 30x10x3

sittende lårcurl foran 32,5x10x3

fronthev 7x12x3

sidehev 7x12x3

arnoldpress 12x12x3

Håper dere forsto programmet og navnet på de ulike øvelsene. Mage trener jeg 2 dager i uka , pleier å være på mandag og fredag. Har trent det programmet der i 1 mnd nå. Har økt i vekt selvfølgelig.

Målet er selvfølgelig å BYGGE MUSKLER, men vil jo ha vekk klumpen som ligger rundt magen( six pack er jo bare BONUS da :) ).Fotball er bare en hobby som jeg driver med 1 gang i uka som en cardio trening.

Som sagt så er jeg nybegynner på , føler jeg spiser helt feil. Er konstant sulten, og det jeg har hørt er at det er helt vanlig i startfasen med trening.

Hvor mye eller hvor mange ganger jeg spiser om dagen varierer.

Dagen min kan starte med shake på morgen kl 0800 Ikke noe frokost, det rekker jeg ikke.

Så kl 11.00 tar jeg med noe kylling med grønnsaker.

så 14.00 blir vel det samme igjen med shake.

så blir det trening 5-6 og avslutter med shake

middag hjemme med noe kjøtt og ris(på en treningsdag)

også en shake før jeg legger meg.

Hvordan ville dere anbefalt dette? Skal jeg droppe alt av det tilskuddet jeg har?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...