Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Dette er kanskje et rart spørsmål.... Men PT'n min sa att jeg burde spise mer de dagene jeg har treningsfri for da trengte musklene mer mat for restitusjonen sin skyll. Men når jeg leser her inne så ser jeg kun att folk skriver att de spiser MER de dagene de trener å MINDRE på viledagerne.

Hva er egentlig riktig måte å gjøre det på?

/Jhenna

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/18029-mer-mat-p%C3%A5-treningsdager-eller/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva med å spise like mye? Eller mer de dagene du er mer sulten og mindre de dagene du føler du må "tvinge" i deg mat - uavhengig om du har trent eller ikke?

Totalen vil bli den samme, og det er en lettere("sunnere") å gjøre det på - er min mening..

Annonse

Et av dem ;) synes ikke hans/hennes navn er så viktig i denne sammenhengen :) bedre hvis du bare sier vilke som er rare så håper jeg det ikke er en av dem ;D

Hehe, nei, tenkte ikke du skulle navngi noen, men har vært borti endel som har lært bort mye rart.. Menmen :)

Det beste? Spis etter sult- og metthetsfølelse. Lytt til kroppen. Den er ikke så dum sånn, når alt kommer til alt.

Nest beste? Etter min mening, å spise like mye hver dag, i alle fall ikke så mye mindre på hviledager. Når du hviler er det fordi du har trent hardt, og da trenger kroppen restitusjon til å bygge opp kroppen igjen. Dette krever mat.

Så lenge det totale kaloriunderskuddet/overskuddet over tid støtter målet ditt, så ser jeg ingen grunn til å gå opp/ned i kcal på treningsdager/treningsfri dager, blir bare stress in my opinion. F.eks hvis jeg spiser 3k kcal hver dag i ei uke, og 2,8k og 3,2k kcal annehver dag ei anna uke vil resultatet bli så og si det samme uansett, ettersom det totale kcal inntaket for uka er det samme.

Kroppen går ikke på ei 24. timers klokke :p Look at the big picture!

Annonse

I see :)

Spiste like mye hver dag når jeg skulle ned i vekt. Nå prøver jeg sakte men sikkert å øke kcal intaket å da føler jeg att det passer best å øke litt om litt noen dager i taget så forbrenningen blir med opp men ikke kiloene ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...