Gå til innhold

Tips til øvelser/treningsprogram?


Talonnete

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har vært "skaptilhenger" av fitnessbloggen lenge, men har bestemt meg for at det er på tide at det vises også! Jeg har en del kg for mye på kroppen, men ikke så opptatt av tall. Formen er dårlig, og det er den som er viktig for meg. Jeg vil bli sprek igjen!

Jeg har tilgang til et treningsrom som inneholder tredemølle, elipsemaskin, spinnsykkel, fitnessball, ribbevegg, rokkering, medisinballer og manualer. Altså ikke det helt store utvalget, men bedre enn ingenting. Veien til nærmeste treningssenter er lang, og timene ikke så mange å ta av ettersom jeg har ei datter som jeg er mye alene med. Men har planer om trening 3 dager i uka, og en aktiv livsstil utenom - bor rett ved marka, så der er mulighetene mange for å få rørt litt på seg, selv om det ikke blir den store styrketreningsøkta.

Noen som har lyst til å hjelpe meg å sette sammen noen øvelser som kan gjennomføres med dette som utgangspunkt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bryst: Pushups og floor press. Hvis vanlig strake pushups blir for tungt kan du bruke ribbeveggen eller ta på knærne.

Rygg: Hantelroing.

Skuldre: Skulderpress og sidehev.

Bein: Bulgarske utfall og goblet squats.

Mage: Planke og sideplanke.

Sjekk øvelsesguiden her på Fitnessbloggen, det er mange fine øvelser. Hvis vektene etter hvert blir for lette vil jeg anbefale å finne måter å komme deg på et treningssenter, det er begrenset hvilke resultater folk flest får av bare lette manualer og mange av de mest effektive øvelsene krever litt utstyr og at belastningen er tung nok.

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mage: Som han skrev over - planke og sideplanke. Så kan du jo evt ha crunches, rollouts på ball eller beinhev også som variasjon

Rumpe: Hip thrust eller glute bridge

Pullups kan du vel sikkert ta i ribbevegg :p Vi gjorde hvertfall det på barneskolen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...