Gå til innhold

Kaloriintak


Sandra Emilie

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er ei jente på 19år som alltid har funnet gleden i å trene. Først i november fikk jeg øynene opp for fitness og startet på et styrkeprogram i desember. Jeg er flink til å følge programmet og presse meg selv når det kommer til øvelsene, men er det noe jeg sliter med så er det matinntaket. Det å telle kalorier synes jeg er vanskelig. Jeg ønsker å kunne være sikker på akkurat hvor mye jeg bør få i meg hver dag, og til hvert måltid.

Styrketreningen har gitt sine resultater når det kommer til muskelmasse og fettprosent, men jeg vil så gjerne fjerne det ekstra fettet på kroppen. Er ikke spesielt opptatt av vekt, men vil gjerne redusere fettprosenten ytterligere. Jeg er 171cm høy og veier 70kg. Fettprosent på 21.

Håper det er noen med erfaringer og kunnskap som gjerne vil dele det med meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Slettet

Nå antar jeg at du trener 3-5ganger med moderat intensitet ila uken. Da får du ca 2345kcal i vedlikehold hos fitnessbloggen sin kcal kalkulator.

Hvis du vil ned i fett% ved denne mengden trening. Så ville jeg lagt meg på 2000-2200kcal. Hvis fett% ikke går ned ila 3-4uker. Så justerer du til 1900-2000kcal f.eks :) Eller raser du for fort ned i vekt osv, så justerer du litt opp. Mener å huske at man mener 0,5kg i uken/opp/ned er forholdsvis sunt. Så hvis man klarer ca 0,1-0,5kg i uken i vektnedgang. Så tror jeg man er på rett spor ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...