Gå til innhold

Motivasjon for vektnedgang på bånn... Hjelp


Anbefalte innlegg

Jeg sliter veldig med motivasjonen. Siden nyttår har jeg lagt på meg 2,5 kg. Dette. Har jeg gjort til tross for strengt mat- og treningsregime. Her må det være andre grunner til manglende vektnedgang. Når jeg tidligere har skulle gått ned i vekt, så har jeg enten a) gått ned, eller B) stått stille. Men i vinter går jeg opp!

Jeg er 173 høy, veier 60 kg ( men har ligget på 57-58 i flere år), 30 år. Jeg trener kondisjon og litt styrke 4-5 ganger i uken, forbrenner ca 500-800 kcal pr trening ( baserer på pulsklokke) og spiser ca 1500 kcal. Hva skjer? Er det noen som har opplevd lignende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du har allerede en lav vekt, faktisk i grensen til å være undervektig så du trenger absolutt ikke gå ned de 2 kiloene ekstra. Du kan ikke forvente at kroppen trives på samme vekt når du er 30 år som tidliggere og derfor vil kroppen motarbeide deg med å gå ned i vekt. Spis heller nok mat til å fungere bra i hverdagen og på trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, dette er nok et " luksusproblem"i så måte, men det er vektøkningen på den korte tiden so forvirrer meg. Det er psykisk utmattende at til tross for god kosthold/trening, så øker jeg fremfor å stå stille/gå ned.

Bare la være å gå på vekta. 2 kg vektoppgang kan også skyldes væskenivåer forårsaket av så mangt.

Derfor bør du kaste baderomsvekten - Fitnessbloggen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, dette er nok et " luksusproblem"i så måte, men det er vektøkningen på den korte tiden so forvirrer meg. Det er psykisk utmattende at til tross for god kosthold/trening, så øker jeg fremfor å stå stille/gå ned.

Forøvrig, godt kosthold er ikke å ligge på 1500 kalorier med din høyde/vekt og treningsnivå. Godt kosthold er å gi kroppen den energien og næringen den trenger for å fungere optimalt. Det får den ikke med så lite kalorier. Når kroppen får det den trenger vil deg også spill på lag med deg på en helt annen måte og treningen vil gi mye bedre resultater.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...