Gå til innhold

Ondt i brystet


homeboy1

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg holdte på å trene igår. Når jeg skulle begynne på denne øvelsen:

, så fikk jeg vondt i brystet og klarte ikke å fortsette. Har ondt i dag når jeg puster dypt. Det er ondt ca midt på brystet og føles som det er i ribbeina..

Noen som vet hva det kan være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg setter pengene mine på costochondritt, en betennelse i ben-bruskovergangen fra ribbena til brystbenet. Ikke den mest typiske øvelsen å få det på, men plasseringen og hva som provoserer er veldig typisk. Er det noe vondt å rotere på overkroppen?

Nå i starten gjelder det å ta den helt pent med alt som provoserer, betennelsesdempende hjelper ofte greit på smertene og kan roe ting litt ned. Når du starter opp igjen er det viktig å øke belastningen veldig rolig og ikke banke på om du kjenner smertene kommer. Denne type plager kan være skikkelig vondt og bli langvarig om man ikke tar hensyn. Dips er som regel den største killeren, så det ville jeg vært veldig forsiktig med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...