Gå til innhold

Enda en som ikke går ned i vekt :) Frustrasjon!!


theamo

Anbefalte innlegg

Hei dyktige mennesker!

Fant ut at det var på tide å registrere seg her nå, for nå begynner jeg å bli rimelig frustrert og deppa.

Jeg har noen kg jeg vil bli kvitt, ikke mye men 3-5, men de rikker seg ikke :s

Jeg er 163, og veier 60,5-61 kg.For 1år siden veide jeg rundt 55-56 kg, men så begynte jeg å legge på meg. Har vært på "periodisk diett" hele det siste året, men pga manglende resultarer så har jeg sprukket på sjokolade, boller, vafler ol i perioder. Gjærbakst, vafler og sjokolade ol er mine svakheter, og det er umulig å spise bare en, og spiser jeg det en dag har jeg et sinnsykt sug dagen etter og jeg sprekker sannsynligvis igjen. Derfor har jeg siden jul kuttet ut alt av karbohydrater, og det har gått overraskende bra og jeg klarer å motstå fristelser som blir servert. Jeg har istedet fått en ny craving, og det er cottage cheese med skyr, fun light og en dæsj fløte. NAM! ...blir som regel en hel boks cc hver kveld.

Ellers spiser jeg kun ren mat, ikke noe hel eller halvfabrikata, og spiser masse grønnsaker.

Etter å ha lest her inne har jeg forstått at man kan hindres i vektnedgang ved å spise for lite? Derfor har jeg nå ligget på 14-1500 kcal, men vekten rikker seg ikke(om noe stiger den) De eneste gangene vekten beveger seg nedover er når jeg ligger under 1200, men hvis jeg skal spise så lite vil jeg vel legge på meg igjen uansett når jeg begynner å spise normalt?!

Jeg har også begynt å gå mye lengre turer med hunden enn tidligere, og legger turen til der jeg vet det er mest bakker. Går hvertfall minst en tur som varer ca 1t om dagen, + et par korte turer. Jeg har en fysisk jobb ved siden av studiene, og så trener jeg "stue-trenings-program" som 30 days shred og butt bible.

Ja, og så sluttet jeg å røyke i sommer, om det har noe å si?

Er det noen her som kan se hva jeg gjør feil? Start driter jeg i alt og bare starter å hive innpå med all den gode maten jeg avstår fra nå!

Jeg går jo ned når jeg ligger under 1200kcal, men da tenker jeg på mat heeele tiden..

Kan det være visse matvarer som hindrer vektnedgang? Feks meieriprodukter?

På forhånd tusen takk om noen ønsker å svare :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I teorien skal du gå ned når du ligger på kcal underskudd, og 1200 kcal er lite når du samtidig trener.

Har du prøvd å kaste vekta ut igjennom vinduet og måle med et målebånd i stedet? Er så mange faktorer som spiller inn på vekta, og med mindre du må under en bestemt vekt ville jeg heller ha ønsker å gått inn de siste 2-3 cm på kroppen.

En ting mange gjør feil da de logger er at de logger maten, men glemmer av resten. Stekeolje, ketchup, drikke osv. Husker du å ta med alt dette? Plutselig kan du ligge på mye mer kcal enn du først trodde :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...