Gå til innhold

Gått opp i vekt igjen; hvor mye rekker jeg gå ned?


Krissi94

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg var medlem her ifjor, og gikk ned noen kilo. Så kom høsten og vinteren, og jeg ble slapp med både trening og kosthold. Jeg veier nå 60 kilo, og alt er plassert på magen. Hvor mye vil dere tro er realistisk at jeg skal klare å gå ned (om vi ser bort ifra at jeg kommer til å legge på meg vekt i form av muskler) innen sommeren? Det er snart russetid, noe jeg anser som en utfordring. Mye drikke, lite tid til trening.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor skal du ned i vekt? utifra bildet ditt så har du en kjempefin kropp og du trenger ikke gå noe mer ned i vekt.

Problemet er at bildet er gammelt; jeg har lagt på meg siden den tid.. Hehe :) Vekten min er nok ikke helt feil, men når alt er fett som er samlet på magen, så blir det litt verre. Fett samlet kun på magen og svai rygg gjør at jeg ser 20 kilo tyngre ut enn det jeg egentlig er. Tror du jeg hadde rukket å gå ned 5-7 kilo fett innen 15. juni, eller er det urealistisk/veldig usunt? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er at bildet er gammelt; jeg har lagt på meg siden den tid.. Hehe :) Vekten min er nok ikke helt feil, men når alt er fett som er samlet på magen, så blir det litt verre. Fett samlet kun på magen og svai rygg gjør at jeg ser 20 kilo tyngre ut enn det jeg egentlig er. Tror du jeg hadde rukket å gå ned 5-7 kilo fett innen 15. juni, eller er det urealistisk/veldig usunt? :)

Jeg ser overhodet ikke noen grunn til at du skal gå ned i vekt. 60kg på 168cm er en kjempefin vekt, om du går ned mer nå så kan det ende med at du blir misfornøyd med resultatet. Om målet ditt er å stramme opp kroppen så synes jeg at du heller burde fokusere på hard styrketrening og ligge på vedlikehold. jeg er 99% sikker på at resultatet du får av det er mye bedre enn resultatet du ville fått av å gå ned i vekt.

Hvor mye veier du på bildet ditt forresten? Hvor mange kalorier inntar du hver dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ser overhodet ikke noen grunn til at du skal gå ned i vekt. 60kg på 168cm er en kjempefin vekt, om du går ned mer nå så kan det ende med at du blir misfornøyd med resultatet. Om målet ditt er å stramme opp kroppen så synes jeg at du heller burde fokusere på hard styrketrening og ligge på vedlikehold. jeg er 99% sikker på at resultatet du får av det er mye bedre enn resultatet du ville fått av å gå ned i vekt.

Hvor mye veier du på bildet ditt forresten? Hvor mange kalorier inntar du hver dag?

Planen er å kombinere litt, men ikke så hard styrke riktignok. Virker som at du tror at jeg ikke har noe fett å slanke bort, men jeg kan love deg at det har jeg. Leggene mine er som pinner, magen er myk som en ferdighevet bolledeig.

Jeg husker ikke helt, 57-58 kilo eller noe kanskje? var nede på 56,6 på det minste, men var likevel aldri det man vil kalle "slank" når det kommer til størrelse. Nå ligger jeg nok på omtrent 2000 kalorier, da jeg gikk ned i vekt varierte det mellom 1200 og 1600, kom an på hva slags mat jeg spiste. Havregrøt til frokost og wok til middag og lunsj gir jo ikke mange kaloriene f.eks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...