Gå til innhold

Kalorikalkulatoren


Sillyme

Anbefalte innlegg

Prøvde kalorikalkulatoren å fikk opp at med moderat trening 3-5 dager i uka trengte jeg 2519 kcal.. Det vil da si hver dag? Det høres så myye ut!:) Husker på Grethe Roede at jeg måtte ha ca 1600kcal, da med lett trening..

Jeg skal igang å trene etter RYP-programmet tre ganger i uka, da passer det med moderat da ikke sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Prøvde kalorikalkulatoren å fikk opp at med moderat trening 3-5 dager i uka trengte jeg 2519 kcal.. Det vil da si hver dag? Det høres så myye ut!:) Husker på Grethe Roede at jeg måtte ha ca 1600kcal, da med lett trening..

Jeg skal igang å trene etter RYP-programmet tre ganger i uka, da passer det med moderat da ikke sant?

Høyde, vekt, alder? Har du noen mål med treningen?

Det vil si hver dag ja, men da på vedlikehold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Slettet
Prøvde kalorikalkulatoren å fikk opp at med moderat trening 3-5 dager i uka trengte jeg 2519 kcal.. Det vil da si hver dag? Det høres så myye ut!:) Husker på Grethe Roede at jeg måtte ha ca 1600kcal, da med lett trening..

Jeg skal igang å trene etter RYP-programmet tre ganger i uka, da passer det med moderat da ikke sant?

Dette vil si at inntar du 2519kcal per dag= så rører ikke vekten seg verken opp/ned.

Hvis du vil ned i vekt ville jeg lagt meg på 2000-2200kcal :)

Grethe Roede dietten er nok rimelig stort underskudd, og er nok derfor mange har blitt "frelst" :) siden det går så "fort"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette vil si at inntar du 2519kcal per dag= så rører ikke vekten seg verken opp/ned.

Hvis du vil ned i vekt ville jeg lagt meg på 2000-2200kcal :)

Grethe Roede dietten er nok rimelig stort underskudd, og er nok derfor mange har blitt "frelst" :) siden det går så "fort"

Ok, takk! Det høres bra ut:)

Ja, GR funker.. En liten stund...! Hehe:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, takk! Det høres bra ut:)

Ja, GR funker.. En liten stund...! Hehe:)

Er enig med Nitram. Vil du ned i vekt er det beste å legge seg i moderat underskudd, som bør være omtrent 2000-2200 kcal per dag i forhold til ditt aktivitetsnivå. 400-500 kcal i underskudd det. Og tro meg, det er mer enn nok i underskudd. Etter hvert som du blir fornøyd med vektnedgangen og eventuelt fettprosenten, så blir det å legge seg i vedlikehold slik at du ikke blir ribbein til slutt. Og da skal du ligge på 2500-2600 kcal per dag som er inntaket for vedlikehold til deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Slettet
Takk! Men hvordan blir sammensetningen av fett, kcal og karber? Sånn %messig? :dum:

% messig vet jeg ikke.

Men ville holdt meg på 1,5-2,5g protein per kg kroppsvekt.. Ca 1g fett og fordel resten til karbohydrater.

Loggfør maten på sider som: Online kostdagbok - Prøv gratis! Oppskrifter - Treningsdagbok - Egne matvarer - Viser næringsinnhold for alle næringsstoffer Ernæring og treningsdagbok | MyLog Free Calorie Counter, Diet & Exercise Journal | MyFitnessPal.com ;) Så får du opp i antall gram og %!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...