Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Da har eg fått svar fra MR, som lyder slik:

Det ses litt diffust ødem i leddkapselen ved AC-leddet som er mest sannsynlig pga. posttraumatiske forandringer. Det er ingen tegn til luxasjon eller fractur. Det er meget lett kurvet type 2 acromion. Moderat grad av bursitt i subacromiale-subdeltoide bursa. Det er også en liten væske ansamling, som ligger langs subscapularissenefeste på tuberculum minor. Det er en halv centimeter stor partiell interstitell ruptur helt fortil i supraspinatus senefestet på tuberculum majus. De øvrige rotatorcuffsenene ser intakte ut. Ingen skjelettskade. Bicepssenen er intakt. Det er en liten cyste i bakre del av tuberculum majus uten klinisk betydning. Det er normale forhold ved glenohumeralleddet. Det er intakt glenoid labrum og biceps labrumkompleks. Ingen paralabralcyste. Ingen tegn til atrofi i rotatorcuffmusklatur.

R: Posttraumatiske forandringer med diffust ødem i leddkapselen ved AC-leddet. Bursittforandringer i subdeltoidus bursa med en halvcentimeter stor partiell interstitiell ruptur i fremre del av supraspinatussenefestet.

Noen her som har erfaring med lignende?

• 3 måneder senere...

Sliter fortsatt med dette.

Gikk 3 mnd med en udugelig fysioterapaut, så har nok kasta bort litt tid.

Har gått med en skikkelig en i en mnd nå, og ting begynner og bli bedre.

Var igang med ganske tung trening ca 1 mnd etter avrivingen, men enkelte øvelser utgår såklart.

Alt foran eller over kroppen, så benkpress er bytta med decline benk feks.

Trener nå veldig mye i redcord slynge, så anbefaler deg og finne en fysio som har peiling på dette.

Ser ut som at det er de unge fysioene som generelt sett har greie på det.

Husk også at du må ligge i kcal overskudd for at det skal gro.

Takk for godt tips vedr kcal. Min fysio kan slynge, men anbefaler strikk om en uke eller to. Har hatt en rar utvikling hvor skulder nå er blitt verre selv de siste dagene. Uhellet skjedde for 1,5 uke siden, men jeg har provosert det ytterligere ved å trene.. Nå blir det fullstendig hvile..

Hvordan artet begynnelsen seg hos deg? Hadde du mye smerter til å begynne med? Vondt i skulder hele tiden? Økte det noe de første dagene, eller avtok det med en gang? Hvor var smerten lokalisert?

Jeg skada meg på fjellet, selve smellen når jeg tryna var ganske heftig så kroppen var dekka av skrubbsår.

Når jeg kom meg på skia igjen (ja det hendte på fjelltur, masse is og skare) og skulle stake så var det lite futt i høgre armen så jeg kom meg ned igjen uten og bruke den.

Midt på natta våkna jeg av sinnsyke smerter i skuldra, så gikk jeg på badet og såg i speilet at noe var gale med den..

Såg/virket som delta var av, noe den ikke var.. Men er vist en veldig viktig muskel dette, så hele skuldra blir satt ut av spill uten den.

Tok det rolig de første dagene/ukene, måtte innom 3 doktorer før jeg fant en som ikke sa "vi lar det gå noen uker og ser hvordan det går..", og ble sendt på MR.

Da fikk jeg beskjed på sykehuset om at de ville operere meg.. Det var ikke det jeg ville, menmen.. Skulle de likevell operere så skulle jeg prøve og bruke armen litt mer hvertfall.. Skada ikke om det rivna videre om de likevell skal operere om noen dager?

Så da prøvde jeg meg frem med litt bevegelser, noe gav kvalmende smerter menst andre var OK.

Enda noen uker senere prøvde jeg meg på lett trening og fann ut at det meste av ryggøvelser gikk helt topp, enda noen uker senere begynte jeg med decline benkpress, dips osv.

I starten var det strikk og "vektløse slyngeøvelser" jeg hold på med, men nå er det rimelig heftige slyngeøvelser som hadde vært tunge selv uten dårlig skulder.. Type pushups, supermann/foroverlening, "svømming" osv..

Annonse

OK, takker for det!Føler at skulder bare har blitt verre etter MR for 2 dgr siden, selv om jeg nå tar det helt med ro... Er redd for at den har revnet ytterligere.. Du gikk tydeligvis ikke med fatle? Hadde du litt smerte hele tiden? Klarte du å finne posisjoner som ikke smertet?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...