Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg holder på å forandre litt på programmet min nå. Forandring fryder, ikke sant?

Føler at jeg må ha enda en rumpeøvelse siden jeg ikke får 100% kontakt med rumpa i knebøy. Derfor tenkte jeg på hip thrust. Jeg lurer bare på hvor skal jeg plassere inn hip thrusten?

Programmet mitt fra før av ser slik ut:

Dynamisk oppvarming 10-15min

Knebøy 6repx4sett

Mark 6x4

Benk 6x4

Millitærpress 6x4

Nedtrekk 6x4

Chins 1x max

Kroc row 12 x 4 el. Pendlay Roing 6x4

Avslutter alltid med noe yoga / stretch greier

Om det er noe annet ang programmet mitt dere måtte mene ser feil ut, rop ut! Tar imot all veiledning med åpne armer :lol:

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/17812-hip-thrust-og-kneb%C3%B8y/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Får du ikke kontakt med rumpa, er det lurt å tøye og bøye hoftebenet litt først :) det ståt litt om det her: Den ultimate guiden til rumpetrening - teori og praksis - Fitnessbloggen

Jojo, jeg får seffølgelig kontakt med rumpa:) Tøyer og bøyer veldig mye før jeg setter i gang. Jeg får bare ikke 100% kontakt, og derfor vil jeg mikse inn hip thrust for å styrke bakdelen min o-o

Derfor tenkte jeg på hip thrust. Jeg lurer bare på hvor skal jeg plassere inn hip thrusten?

Det er ikke noen fasit her. Det mest åpenbare er kanskje å ta det etter knebøy og markløft siden hipthrust er en isolasjonsøvelse for rumpa. Men du kan også prøve å ta den først, men da med litt lettere vekt (dvs minst 2 reps i reserve på tyngste sett) for å aktivere rumpa skikkelig før knebøy og markløft.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...