Gå til innhold

Er dette rett kaloriforbruk? og hjelp til proteiner!

Anbefalte innlegg

Hei :)

Jeg prøver å finne ut av dette med hvor mye energi jeg trenger hver dag og sånn. Jeg trener 6 dager i uka, ca en time hver gang.

Svømming: 1 time. Dette er en ganske hard økt. Jeg jobber fortsatt mye med teknikk men jeg svømmer en del meter i løpet av timen.

Løping: 3 timer i uka. Jeg løper intervaller hver tirsdag, der vi har ca 20 min med hard jobbing, og 10 min med pause innimellom, 15min oppvarming og 15min nedkjøling. Eksempel på intervall her er: 10x2min med 1 min rolig jobb mellom dragene. Så løper jeg en langtur i uka, denne strekker seg fra 10-15km(ca 1-1 1/2 time). Så har jeg en intervallkjøring på søndagen, der varierer jeg veldig mellom intervallene men holder på i ca 50 min tilsammen.

Styrke: Her har jeg to fullkroppsøkter i uka. Disse varer ca en time hver. Jeg vet ikke helt hvordan intensiteten på disse er, men jeg føler at jeg har klart å sette opp intensiteten i det siste.

Jeg veier ca 65 kg og er rundt 172-173 høy. Er 16 år, blir 17 i august :)

Målet mitt er å få en bedre kondis og samtidig øke i styrke. Men kondis er det jeg fokusere mest på med tanke på at jeg skal være med på mitt første triathlon i juni :D

Kikket litt rundt på kalkulatoren i fitnebbloggen og fant ut at jeg må ligge mellom 2300-2600 kcal, kan dette stemme?

Hvordan bør jeg ligge med proteiner, fett og karbs? :)

Håper dere forsto det! Så setter jeg utrolig stor pris på svar! :D

Fortsetter under...

Jeg veier ca 65 kg og er rundt 172-173 høy. Er 16 år, blir 17 i august :)

Målet mitt er å få en bedre kondis og samtidig øke i styrke. Men kondis er det jeg fokusere mest på med tanke på at jeg skal være med på mitt første triathlon i juni :D

Kikket litt rundt på kalkulatoren i fitnebbloggen og fant ut at jeg må ligge mellom 2300-2600 kcal, kan dette stemme?

Hvordan bør jeg ligge med proteiner, fett og karbs? :)

Håper dere forsto det! Så setter jeg utrolig stor pris på svar! :D

Heisann!

Du bør få i deg omtrent 2600 kcal, ikke mindre. Heller mer enn mindre med tanke på aktivitet og intensitet :)

Få i deg 1,8-2g/kg protein, og 1g/kg fett. Resten skal være karbohydrater.

Lykke til med triathlon i juni! :D

Heisann!

Du bør få i deg omtrent 2600 kcal, ikke mindre. Heller mer enn mindre med tanke på aktivitet og intensitet :)

Få i deg 1,8-2g/kg protein, og 1g/kg fett. Resten skal være karbohydrater.

Lykke til med triathlon i juni! :D

Takk for svar! :D

Og tusen takk for det! :D

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...