Cardioqueen Skrevet 19. februar 2013 Del Skrevet 19. februar 2013 Hei Jeg prøver å finne ut av dette med hvor mye energi jeg trenger hver dag og sånn. Jeg trener 6 dager i uka, ca en time hver gang. Svømming: 1 time. Dette er en ganske hard økt. Jeg jobber fortsatt mye med teknikk men jeg svømmer en del meter i løpet av timen. Løping: 3 timer i uka. Jeg løper intervaller hver tirsdag, der vi har ca 20 min med hard jobbing, og 10 min med pause innimellom, 15min oppvarming og 15min nedkjøling. Eksempel på intervall her er: 10x2min med 1 min rolig jobb mellom dragene. Så løper jeg en langtur i uka, denne strekker seg fra 10-15km(ca 1-1 1/2 time). Så har jeg en intervallkjøring på søndagen, der varierer jeg veldig mellom intervallene men holder på i ca 50 min tilsammen. Styrke: Her har jeg to fullkroppsøkter i uka. Disse varer ca en time hver. Jeg vet ikke helt hvordan intensiteten på disse er, men jeg føler at jeg har klart å sette opp intensiteten i det siste. Jeg veier ca 65 kg og er rundt 172-173 høy. Er 16 år, blir 17 i august Målet mitt er å få en bedre kondis og samtidig øke i styrke. Men kondis er det jeg fokusere mest på med tanke på at jeg skal være med på mitt første triathlon i juni Kikket litt rundt på kalkulatoren i fitnebbloggen og fant ut at jeg må ligge mellom 2300-2600 kcal, kan dette stemme? Hvordan bør jeg ligge med proteiner, fett og karbs? Håper dere forsto det! Så setter jeg utrolig stor pris på svar! Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/17751-er-dette-rett-kaloriforbruk-og-hjelp-til-proteiner/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
TMHL Skrevet 19. februar 2013 Del Skrevet 19. februar 2013 Jeg veier ca 65 kg og er rundt 172-173 høy. Er 16 år, blir 17 i august Målet mitt er å få en bedre kondis og samtidig øke i styrke. Men kondis er det jeg fokusere mest på med tanke på at jeg skal være med på mitt første triathlon i juni Kikket litt rundt på kalkulatoren i fitnebbloggen og fant ut at jeg må ligge mellom 2300-2600 kcal, kan dette stemme? Hvordan bør jeg ligge med proteiner, fett og karbs? Håper dere forsto det! Så setter jeg utrolig stor pris på svar! Heisann! Du bør få i deg omtrent 2600 kcal, ikke mindre. Heller mer enn mindre med tanke på aktivitet og intensitet Få i deg 1,8-2g/kg protein, og 1g/kg fett. Resten skal være karbohydrater. Lykke til med triathlon i juni! Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/17751-er-dette-rett-kaloriforbruk-og-hjelp-til-proteiner/#findComment-675483 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cardioqueen Skrevet 19. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2013 Heisann! Du bør få i deg omtrent 2600 kcal, ikke mindre. Heller mer enn mindre med tanke på aktivitet og intensitet Få i deg 1,8-2g/kg protein, og 1g/kg fett. Resten skal være karbohydrater. Lykke til med triathlon i juni! Takk for svar! Og tusen takk for det! TMHL 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/17751-er-dette-rett-kaloriforbruk-og-hjelp-til-proteiner/#findComment-675635 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.