Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Prøvde å leite gjennom tidligere innlegg, men kunne ikke finne svaret jeg letet etter, så da spør jeg bare nå.

Jeg har begynt å ro litt, sånn 2-3 ganger i uka, og varierer mellom intervaller og "langkjøring" på rundt 5000m. Men jeg vil ikke ned i vekt. Jeg gjør dette fordi jeg har astma og trenger å trene utholdenhet for å ikke ende opp med kols og sånne gøye ting, og roing er noe jeg trives med.

Jeg er ikke interessert i å legge om kostholdet mitt og drive med måling og sånt, det funker ikke for min del. Jeg ønsker bare noen tips til hva jeg kan spise mer av for å unngå å gå ned i vekt :)

Fyr løs!

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/17742-kosthold-og-utholdenhetstrening/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Forbruket ditt vil øke med X dersom du legger til roingen til styrken du allerede trener. Da kan du i utgangspunktet spise mer av alt det du spiser nå. Så lenge du ligger i overskudd vil du jo ikke gå ned i vekt.

Edit: ville vel stort sett kjørt på med mer carbs hvis inntak av protein og fett er optimalt for dagens kaloribehov.

Trener ikke noe styrke fra før. Så har ikke noe typisk "treningskosthold". Har ikke greie på hvor mye proteiner, karbs og fett jeg får i meg i løpet av en dag, jeg sørger bare for at jeg blir mett og spiser relativt sunne ting.

Vil du si karbs i form av feks pasta, poteter og ris til middag? Spiser ganske mye ris i hvert fall

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...