Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Er ny her inne, og ønsker råd fra andre som har gått på PSMF - Dietten.

Har lest mye om den en stund og tenker og prøve den ut.

Er ei jente på snart 23 år, er 1.74 høy, og veier ca 66 kg.

Vil gjerne gå ned i vekt men og øke muskelstyrken.

Noen som evt har ett ca oppsett til meg på kostholdet?

Hadde vært fint med noen svar :)

(Matte er ikke min aller sterkeste side på og rekne ut hvor mye og hvor lite)

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/17703-psmf-diett/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei og velkommen til forumet!

Aller først, skal dette være en loggbok? Jeg regner med at det er en tråd som passer bedre under kosthold, men det kan nok en moderator (Kristin Charm ?) fikse. Men en loggbok er også gull verdt å ha, for treningslogging og evt. kostholdslogging.

Når det er sagt: Jeg vet ikke om du har lest deg opp på PSMF her inne i det siste? Artikkelen er forandret en del, og PSMF-tråden ble stengt fordi det er en diett som opplagt har nådd ut til feil del av befolkningen. PSMF er en ekstremdiett som er beregnet på sterkt overvektige. Du er normalvektig, og skal aldeles ikke på noen psmf-diett. Du skriver du vil ned i vekt og øke muskelstyrken, dette er ikke mulig på en PSMF-diett. Der er det et mål om å miste så lite muskelmasse som mulig, ikke å bygge muskler. Så for å konkludere: Nei, du tenker ikke å prøve ut PSMF-dietten.

Heldigvis finnes det andre, sunnere og bedre veier til målet! Prøv å ikke legge deg på for stort underskudd, kanskje aller helst på vedlikehold (jeg kommer ikke med noe kaloritall, det kommer så an på individuelle faktorer, treningsmengde, hverdagsaktivitet osv.), spis nok protener og tren tung styrke. Da skal du se at kroppen forandrer seg, selv om vekta kanskje ikke endres nevneverdig. Ikke sluntre unna på verken karbohydrater eller fett heller, det er også muskelmat.

Jeg vet ikke hvor mye erfaring du har fra før av, men det står mye fornuftig om både kosthold og trening i Styrketrening for nybegynnere - Fitnessbloggen

Lykke til! :)

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/17703-psmf-diett/#findComment-673956
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...