Gå til innhold

Mandelmuffins uten bismak, heh (lchf, kornfritt)


Opcode

Anbefalte innlegg

Jeg synes ofte at lavkarbo-bakst smaker litt funky eller blir deigete, men dagens eksperment gav et godt resultat.

Ca. 15 små muffins (om du bruker store cupcakeformer så må du justere steketid):

170 g selvmalt mandelmel, ikke den ekle greia du kjøper på helsekosten

1 ss fiberhusk

1 ts bakepulver

tagatesse, så mye du liker (eller annen søtning du foretrekker)

1 ts kanel

noen vaniljedråper

2 egg

1/2 boks ricotta (du kan sikkert bruke kesam eller cottage cheese)

ca 0.7-1 dl olje (kokos eller raps. Evt smeltet smør)

Stekes på 160 grader i rundt 17 minutter.

Disse ble saftige og luftige. Jeg spiste de med en ostekrem av 50/50 smør/kremost med litt sitron og søtning i. Ellers er de sikkert knall med ferske bær, sjokolade, iskrem, pisket krem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje det ville vært bedre å bruke noe annet enn mandler da? Mandler er gjerne litt søte på smak, men solsikke eller gresskar en kanskje bedre? Hadde sikkert vært kjempegodt med skinkebiter og litt skarp ost.

Jeg skal lage en batch med blåbær for å ha litt på-farta mat

Den søte nøttesmaken i kontrast til det salte pålegget tror jeg faktisk kunne blitt veldig godt! :) Ellers hadde nok gresskarkjerner gjort seg. Skal teste denne når jeg har tilgang til blender igjen :happy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...