Gå til innhold

Kost i forhold til aktivitetsnivå

Krt005

Anbefalte innlegg

Jeg trener 4-5 dager i uken, tre helkropp styrkeøkter og supplerer med ulik cardio etter hva jeg måtte føler for. Dette har jeg gjort over lang tid (årevis). Ved siden av den psykiske effekten og treningsgleden i seg selv, er målet mitt å bygge mer muskler og gå noen kilo ned i vekt.. Jeg føler jeg har stagnert litt.

Jeg er jente på 26 år, 165 cm og veier ca 65kg..

Kan noen bekrefte/avkrefte om kostholdet mitt er tilstrekkelig (mye/lite/riktig/galt) iforhold til aktvitet?

Frokost: En skive/rundstykke med cottage cheese, ost, skinke e.l.

Lunsj: skyr

Lunsj2: grønnskaer med fisk/kjøtt/kikerter..

mellomm:eple, bar, banan e.l...

Trening eller hvile

Middag: masse grønnsaker og kjøtt/fisk, melkeprodukt eller annen saus..

Kvelds: en boks cottage cheese, litt syltetøy, bær e.l..

Helger er unntak med alkohol på lørd kveld og evt godteri/fetere middag om jeg skulle føle for det.. Men de fleste dagene ser ca ut som dette..

Hadde satt stor pris på tilbakemelding. På forhånd tusen takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har mest fokus på bein/rumpe, inkluderer knebøy, benpress, hipthrust, utfall o.l i hver økt. Ulike varianter biceps og triceps. Rygg en gang i uka, og mage/core med slynge, plankevarianter osv.. Ti-tolv reps i hver øvelse og prøver og øke motstand når innimellom. Blir litt sporadisk, og ser at når jeg først bruker så mye tid på trening burde jeg hvert mer strukturert for å få mer fremgang.. Har noen noe tips til et godt treningsprogram/endringer?

Angående fett tar jeg tran hver dag, og spiser fet fisk tre ganger i uken.. Men andre fettkilder blir det lite av. Så det er antagelig et godt tips:) føler jeg spiser en del, og går aldri sulten..

Tusen takk fro svar!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke er sulten, men spiser for lite kalorier allikevel, må du rett og slett spise mer kaloritett mat :) For eksempel de matvarene jeg allerede har nevnt, ris, potet osv.

Gode treningsprogrammer kan være 5 x5, Starting Strength m.fl, google dem eller søk dem opp her på Fitnessbloggen :) Det høres ut som om du kan trenge mer fokus på baseøvelser, som knebøy, markløft, pullups og benkpress, og du burde også trene hele kroppen, ikke bare beina. I tillegg vil du få større effekt av å trene tyngre, og med øvelser som involverer hele kroppen i samme bevegelse (som de overnevnte). Sørg også for at du presser deg til å ta i, og øke vektene jevnt over tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...