Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg trener 4-5 dager i uken, tre helkropp styrkeøkter og supplerer med ulik cardio etter hva jeg måtte føler for. Dette har jeg gjort over lang tid (årevis). Ved siden av den psykiske effekten og treningsgleden i seg selv, er målet mitt å bygge mer muskler og gå noen kilo ned i vekt.. Jeg føler jeg har stagnert litt.

Jeg er jente på 26 år, 165 cm og veier ca 65kg..

Kan noen bekrefte/avkrefte om kostholdet mitt er tilstrekkelig (mye/lite/riktig/galt) iforhold til aktvitet?

Frokost: En skive/rundstykke med cottage cheese, ost, skinke e.l.

Lunsj: skyr

Lunsj2: grønnskaer med fisk/kjøtt/kikerter..

mellomm:eple, bar, banan e.l...

Trening eller hvile

Middag: masse grønnsaker og kjøtt/fisk, melkeprodukt eller annen saus..

Kvelds: en boks cottage cheese, litt syltetøy, bær e.l..

Helger er unntak med alkohol på lørd kveld og evt godteri/fetere middag om jeg skulle føle for det.. Men de fleste dagene ser ca ut som dette..

Hadde satt stor pris på tilbakemelding. På forhånd tusen takk :)

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/17613-kost-i-forhold-til-aktivitetsniv%C3%A5/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kan se ut som om du spiser litt lite, og særlig savner jeg å se litt fett her :) Feks et par egg, litt nøtter, noe avokado, laks e.l. Om du føler at du har stagnert treningsmessig er nok dette en bekreftelse på nettopp det. Hvordan ser treningsprogrammet ditt ut?

Jeg har mest fokus på bein/rumpe, inkluderer knebøy, benpress, hipthrust, utfall o.l i hver økt. Ulike varianter biceps og triceps. Rygg en gang i uka, og mage/core med slynge, plankevarianter osv.. Ti-tolv reps i hver øvelse og prøver og øke motstand når innimellom. Blir litt sporadisk, og ser at når jeg først bruker så mye tid på trening burde jeg hvert mer strukturert for å få mer fremgang.. Har noen noe tips til et godt treningsprogram/endringer?

Angående fett tar jeg tran hver dag, og spiser fet fisk tre ganger i uken.. Men andre fettkilder blir det lite av. Så det er antagelig et godt tips:) føler jeg spiser en del, og går aldri sulten..

Tusen takk fro svar!:)

Hvis du ikke er sulten, men spiser for lite kalorier allikevel, må du rett og slett spise mer kaloritett mat :) For eksempel de matvarene jeg allerede har nevnt, ris, potet osv.

Gode treningsprogrammer kan være 5 x5, Starting Strength m.fl, google dem eller søk dem opp her på Fitnessbloggen :) Det høres ut som om du kan trenge mer fokus på baseøvelser, som knebøy, markløft, pullups og benkpress, og du burde også trene hele kroppen, ikke bare beina. I tillegg vil du få større effekt av å trene tyngre, og med øvelser som involverer hele kroppen i samme bevegelse (som de overnevnte). Sørg også for at du presser deg til å ta i, og øke vektene jevnt over tid.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...