Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Dette er et emne hvor det er store "avvik" om hva folk mener og tror er riktig.

Jeg har prøvd div. ekstremdietter som PSMF og noe annet tull, men dette fungerte dårlig for meg. ( Hadde dårlig tid, men endte med fiasko :roflmao: ) Ble rett og slett syk.Nå over en periode på 2 uker har jeg gått for en ny strategi, gå ned i fettprosent og øke muskelmasse. Jeg har fremgang på på selve treningen, mulig dette skyldes at programmet er nytt, men er veldig usikker på om jeg bygger noe. Ser jo at musklene kommer bedre frem, men har ikke målt cm.

I følge kcal kalkulatoren til fitnessbloggen er mitt estimerte energiforbruk: 3089 kcal.

Jeg har nå ligget på 2800-2900 kcal med fordelingen; Proteiner: 240-260gr , Fett: 140-160gr Karbo: 70-90 gr. ( KUN mat og multivitamin/omega3)

Program: Styrke: Mandag, tirsdag, torsdag og fredag. Kardio: onsdag, lørdag og noen ganger søndag. Jeg går også 2x 20 min rask gange hver dag.

Info om meg : 23 år, 180 cm, 75 kg og (12-14 i fettprosent ??)

Mitt spørsmål er følgende: Er det mulig å bygge muskler samtidig som å gå ned i fettprosent med dette "oppsettet"?

PS: Gammelt bilde av meg, så ikke ta utgangspunkt i det:cool:

Fortsetter under...

Hva med å forklare litt bedre, så TS kanskje lærer noe? :)

Forklare?

Da blir det fort til mye om og men og såfremt og dersom atte....

Av og til er et nei det riktigste svaret.

Rett og slett.

;)

Opplegget som skisseres av trådstarter er sikkert bra for ham. Det kan muligvis gjøre ham både sunnere, sterkere og gi ham en mindre fettprosent. Vil han helst ha større muskler, så må han spise mer, roe ned på kardioøktene og godta at det kan komme noen promille fett ekstra i underhuden. Slikt kan han selvfølgelig "skrelle" bort siden. Ting tar tid og det å skulle få i alle poser og sekker på samme tid, det er ikke mulig.

Rett og slett.

;)

Ville nok ha bygget litt muskler først, og så vurdert på nytt igjen om jeg trengte å gå ned i fettprosent. Mange vil egentlig ikke behøve det engang, siden mer muskelmasse vil forbrenne mer fett naturlig, samt at kroppen ser strammere ut.

Bygg muskler først, vurder på nytt igjen, evt skrell vekk noen ekstra kilo på slutten om fortsatt nødvendig.

Re: Linjemannen: Vet at man skal ligge i kalorioverskudd for å få optimal muskeløkning. Tanken er ikke nå kun å bygge, men å redusere fettprosenten med 4-6% og samtidlig ha en liten progresjon med økning i masse. Hørt med PT'er fra Akademiet for personlige trenere, lest noen artikler her på fitnessbloggen at det skal være mulig til en viss grad. Men skjønner ikke selv hvordan det er mulig. Skal av gårde til varmere strøk om 28 dager, så får nøye meg med å bli mer definert og heller bygge når jeg kommer hjem igjen :) * VIl ha tilbake 6-packen :D Når det gjelder kardioen så kan jeg vel roe den ned et hakk.

Re: OhMickey: Har bygget i 1.5 år nå, gått fra 65 kg til 75 kg, men har har hatt en viss økning i fettprosent, så skrelle av må folk flest etter bygging. Jeg er ikke typen til å telle kcal, gr osv. Så blir nok en "liten deff" i denne omgang. :)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...