Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg lurer på hvor mye utbytte man får av å trene et fullkroppsprogram 2 ganger i uken, i forhold til 3 ganger som er normalt :)

Programmet er som følger:

Knebøy/mark 3x6-8 (bøy og mark annenhver gang)

Benk 3x6-8

Stangroing 3x6-8

Militærpress 3x6-8

Chins 1-3xF

Og evt et par sett med curl og franskpress e.l. Med rundt 10 reps

Fortsetter under...

Skrevet

Mindre utbytte, naturligvis, men det er jo langt bedre enn å ikke trene styrke i det hele tatt :) Hvor stor forskjell det vil gjøre avhenger av hvor mye du legger i treningen, restitusjon osv. Du kan selvfølgelig få veldig gode resultater med kun to gange ri uken også. Tidsklemme?

Skrevet

Kanskje du får dårligere utbytte. Kanskje du får bedre utbytte grunnet bedre restitusjon. Kanskje du klarer å gi mer på trening nårmdu barebtrener to ganger i uka. Fokus kan fort flyttes til bare å greie å gjennomføre sets og reps hvis man trener for ofte

Skrevet

Takk for svar :)

Altså planen er å trene dette samtidig med andre ting, jeg vil bare ikke trene for mye så det blir overtrening og det hele..

Planen min er:

Mandag: selvforsvars trening. Dette innebærer slag spark nedtagninger og bryting

Tirsdag: styrketrening. Programet som jeg har satt opp i orginalpost.

Onsdag: 1,5 timer klassisk yoga.

Torsdag: fri eller evt en liten komdisjons økt. Eller kanskje, hvis det ikke blir alt for mye en styrke økt, men jeg tror kanskje det kan bli litt heavy i kombinasjon le den andre treningmen. Det er egentlig derfor jeg spør :)

Fredag: 1,5 timer med rolig yoga med meditasjon.

Lørdag: styrkeøkt.

Søndag: yoga økt.

Skrevet
Takk for svar :)

Altså planen er å trene dette samtidig med andre ting, jeg vil bare ikke trene for mye så det blir overtrening og det hele..

Planen min er:

Mandag: selvforsvars trening. Dette innebærer slag spark nedtagninger og bryting

Tirsdag: styrketrening. Programet som jeg har satt opp i orginalpost.

Onsdag: 1,5 timer klassisk yoga.

Torsdag: fri eller evt en liten komdisjons økt. Eller kanskje, hvis det ikke blir alt for mye en styrke økt, men jeg tror kanskje det kan bli litt heavy i kombinasjon le den andre treningmen. Det er egentlig derfor jeg spør :)

Fredag: 1,5 timer med rolig yoga med meditasjon.

Lørdag: styrkeøkt.

Søndag: yoga økt.

Overtrening handler mer om å spise riktig og hvile nok enn å trene tung styrke syv ganger i uka(som forsåvidt går helt fint om du får deg nok mat og hvile ved siden av)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...